کمپین حفاظت از کارون آغاز به‌ کار کرد

عصر جنوب: اطلاع رسانی و شفاف سازی شرایط بحرانی کارون و درخواست از مسئولین جهت متوقف کردن طرح انتقال بهشت‌آباد که بی‌شک در خوزستان، جهنمی از ریزگرد‌ها، طوفان‌های شن و کم آبی را ایجاد خواهد کرد از دیگر اهداف تشکیل کمپین بزرگ حفاظت از کارون است.

کمپین حفاظت از کارون با هدف ساماندهی فعالیت‌های مردمی خودجوش و هدفمند کردن اقدامات و برنامه‌های گروه‌های مختلف استان، آغاز به کار کرد.

پیگیری بحران انتقال آب، بررسی مشکلات سایر رودخانه‌ها و منابع آبی استان و تحقیق و پژوهش درخصوص دیگر بحران‌های زیست محیطی استان، بسیج نیروهای مردمی در جهت حفاظت از منابع زیست محیطی، آموزش و تحقیق و تفحص در خصوص مسائل زیست محیطی استان از جمله اهداف و برنامه‌های این کمپین است.

اولویت اقدام کمپین حفاظت از کارون، آن چنان که از نام آن پیداست، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بحرانی کارون، کمک به حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض به واسطه تشدید بحران آب، درخواست از مسئولین جهت پیگیری و کنترل آلاینده‌های کارون از قبیل فاضلاب‌ها، بحران تپه‌های نمکی موجود در سد گتوند علیا، کمک به توقف خشک شدن تالاب‌های هورالعظیم و شادگان و دیگر تالاب‌های کارون و… است.

اطلاع رسانی و شفاف سازی شرایط بحرانی کارون و درخواست از مسئولین جهت متوقف کردن طرح انتقال بهشت آباد که بی‌شک در خوزستان جهنمی از ریزگرد‌ها، طوفان‌های شن و کم آبی را ایجاد خواهد کرد از دیگر اهداف تشکیل کمپین بزرگ حفاظت از کارون است.

برنامه ریزان این کمپین زیست محیطی بزرگ، برنامه‌ها و اهداف خود را در چند حوزه تقسیم بندی کرده و کارگروه‌هایی را برای پیگیری بحران آب پیش بینی کرده‌اند که عبارتند از: کارگروه پژوهش، کارگروه رسانه، کارگروه حقوقی، کارگروه هنری، کارگروه کشاورزی و کارگروه محیط زیست.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.