بزرگترین مجتمع پرورش دام سنگین کشور در شوش احداث می شود

عصر جنوب: نماینده مردم شوش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از احداث بزرگترین مجتمع پرورش دام سنگین کشور در غرب کرخه خبر داد.

ˈسیدراضی نوریˈ افزود:این مجمع گاومیش داری توسط قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کرخه در شوش احداث می شود.

 

وی ظرفیت این مجتمع پرورش دام سنگین را چهار هزار راس گاومیش عنوان کرد و گفت:مجتمع مذکور در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار راه اندازی می شود.

 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی احداث این مجتمع پرورش دام سنگین در خوزستان با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه پرورش دام سنگین را تحولی بزرگ در تغییر رویکرد پرورش دام از سنتی به صنعتی دانست و افزود:با راه اندازی این مجتمع ۶۰۰ فرصت شغلی در منطقه ایجاد می شود.

 

وی خاطر نشان کرد:عملیات احداث این مجتمع دام سنگین بزودی توسط قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه پاسداران آغاز می شود.

 

فرماندار شهرستان شوش نیز از فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای احداث مجتمع دام سنگین در غرب کرخه خبر داد و گفت:احداث این مجتمع رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

 

ˈ رضا نجاتی ˈ ضمن اعلام آمادگی بری ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرستان شوش افزود:پتانسیل و ظرفیت بالای موجود در منطقه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه کشاورزی مهیاست.

 

وی اظهار داشت:با وجود کارخانه شیر پگاه خوزستان در شهرستان شوش احداث مجتمع صنعتی پرورش دام سنگین ظرفیتی برای افزایش تولید شیر و فرآورده های لبنی فراهم می شود.

 

از ۹۰۰ هزار راس دام سنگین در شهرستان شوش ۱۶ هزار راس آن گاومیش می باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.