مدیر کل جدید راه‌آهن زاگرس معرفی شد

عصر جنوب : قایم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش خدمات و ظرفیت حمل و نقل ریلی در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا احمد خدایی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیر کل جدید راه آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک در سخنانی راه آهن و سیستم حمل و نقل ریلی را از جمله حمل و نقل های محبوب مردمی معرفی کرد و افزود : هر چند در حمل و نقل ریلی مشکلات فنی و کمبودهایی وجود دارد اما کارکنان راه آهن تلاش می‌کنند به نحو شایسته خدمات رسانی کنند.

وی نقش نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل رشد و توسعه حمل و نقل را مهم دانست و تعامل راه آهن با دستگاههای اجرایی در راستای سهولت دسترسی مردم به قطار در شهرها را یاد آورد شد و گفت : به رغم اینکه در سایر کشورها ایستگاههای راه آهن در مراکز شهری مستقر هستند ، اما در کشور ایران تلاش می‌شود تا ایستگاههای راه آهن به خارج از شهرها منتقل گردید.

خدایی با بیان اینکه نباید خدمات و ظرفیت راه آهن را از مردم گرفت افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن فراهم کردن سهولت دسترسی مردم به قطار در شهرها در حال برنامه ریزی برای ایجاد مراکز راه آهن در مراکز شهری است.

وی با بیان اینکه باید مشکلات ناشی از استقرار ایستگاه راه آهن در شهرها را به حداقل رسانده و زیباسازی و کیفی سازی این ایستگاهها را در اولویت قرار داد افزود : در این راستا در شهر تبریز این طرح در دست اجرا بوده ضمن اینکه در تهران نیز حوالی میدان ونک راه اندازی ایستگاه راه آهن در دست برنامه ریزی و اقدام است.

خدایی گفت : بجای پاک کردن صورت مساله و انتقال راه آهن به حاشیه شهرها ، تلاش برای زیباسازی مناطق راه آهن در شهرها در دست انجام است که در این راستا با شهرداری ها وارد مذاکره شده تا با مشارکت آنها ایستگاههای راه آهن زیباسازی شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین در سخنانی خدمت در نظام اسلامی را یک توفیق دانست و گفت: این امر را باید به عنوان یک فرصت برای سازندگی و تعالی استفاده کرد.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی با بیان اینکه دولت در شرایط کنونی موفق عمل کرده است و ما شاهد تحولات خوبی در کشور هستیم افزود: ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاهها،به حداقل رساندن بدبینی های کشورها و جوامع بین المللی و ثبات نرخ ارز از جمله موفقیت های دولت در یکسال گذشته می باشد.

وی دو خطه کردن محور جنوب تهران را از مطالبات به حق مردم استان خوزستان ذکر کرد و گفت:مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز به طور جدی پیگیری این مطالبه مردم است.

مدیر کل سابق راه آهن ناحیه زاگرس نیز به تشریح عملکرد خود پرداخت و به کاهش ۳۰ درصدی سوانح در خط آهن ناحیه زاگرس اشاره کرد و گفت:این امر با تدوین یک برنامه منسجم و حذف نقاط حادثه خیز محقق شد.

حسن زیودار گفت: به رغم اینکه خط آهن هر ۱۰ سال یکبار باید بازسازی شود ، محور راه آهن ناحیه زاگرس از سال ۸۰ تاکنون بهسازی نشده است.

سید رضا سادات حسینی مدیر کل جدید راه آهن زاگرس هم ، پیگیری سیاست های کلی راه آهن و بخصوص تلاش برای افزایش ایمنی به عنوان یکی از مهمترین شاخص های راه آهن از برنامه های خود عنوان کرد.

در این مراسم از زحمات حسن زیودار قدردانی و سید رضا سادات حسینی به عنوان مدیر کل جدید ناحیه زاگرس معرفی شد.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی ۲۲۲ کیلومتر نقش مهمی در جابه جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.