احتمال نفوذ داعش به داخل ایران وجود دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است خطر نفوذ گروهک تروریستی داعش به داخل کشور را باید جدی گرفت چرا که برخی مرزهای کشور چون مرزهای شرقی با وجود صعب العلاج بودن باز هم محلی مناسب برای نفوذ آنها به داخل کشور است.
سید باقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات نظامی کشورمان پیرامون تلاش داعش برای نزدیک شدن به مرزهای ایران و احتمال خطرآفرینی برای کشورمان، به خبرنگار نامه نیوز گفت: مبارزه با داعش اقدامی منطقی است و عقل نیز حکم می‌کند که ما داعش  را دشمن جدی بدانیم .
وی تصریح کرد: این روشن و مبرهن است که بسیاری از تحرکات داعش با حمایت آمریکایی ها دنبال می شود و در این مسیر برنامه ها و اهدافی برای ایران نیز در سر دارند و تلاش می کنند مشکلاتی را برای ایران درست کنند. این گروه حتی برنامه دارد که به ایران نفود کرده و وارد کشور شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر آمادگی نیروهای نظامی ایران برای مقابله با تهدیدات احتمالی در مرزهای کشور، خاطرنشان کرد: رویکرد منطقی و عاقلانه این است که قبل از آنکه داعش به مرزهای کشور نزدیک شود با آنها مقابله کنیم. این حق برای ما وجود دارد که علیه این گروه که ماهیت تروریستی دارد وارد عمل شویم. مطمئنا در این روند دست حامیان این گروه مثل آمریکا و عربستان هم رو می شود. کشورهایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند اما در عمل حامی مالی و نظامی این گروهک هستند.
وی تاکید کرد: ما موظف هستیم قبل از اینکه این اتفاق بیفتد مقابله با داعش را خارج از مرزهای کشورمان شروع کنیم. وزارت کشور نیز در این زمینه باید هوشیاری کامل را داشته باشد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال نفوذ داعش به داخل کشور وجود دارد، گفت: احتمال نفوذ آنها زیاد است، در حال حاضر مرزی را در سیستان و بلوچستان داریم که خالی است، درست است صعب العبور است و مشکلاتی را برای تردد دارد اما منافذی برای ورود دارد و گاهی گروهک ها از همین منافذ وارد می‌شوند و دست به اقدامات تروریستی می زنند. این موضوع دال بر این است که امکان نفوذ دشمن به کشور و به مرزهای شرقی وجود دارد .
نماینده زابل در خانه ملت تصریح کرد: تسریع در انسداد مرزها یکی از مسائلی است که می تواند مانع از اقدامات تروریست‌ها به داخل کشور شود، البته نفود به ایران برای آنها با توجه به هوشیاری نیروهای نظامی و مرزی و مردم بسیار سخت است اما برای انها نشدنی نیست و حتما باید تدبیری در این زمینه شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.