رئیس جمهور: اکثریت قاطع ملت ایران پشتیبان صلح هستنند، به جز اقلیتی که تریبون‌های بزرگ را عاریه کرده‌اند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس‌جمهور کشورمان گفت: مردم می‌دانند که با شعار و ادای جملات تند مشکلات جامعه و کشور حل و فصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح روز سه شنبه در سخنان خود در بین مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس افزود: مردم ما با مشکلات زیادی که ناشی از اقدامات گذشته است روبرو هستند اما برای حل این مشکلات و دستیابی به رونق اقتصادی مردم امیدوار هستند.وی افزود: برای حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف، جامعه به آرامش توام با انسجام و وحدت نیازمند است. ما در داخل کشور به وحدت، همدلی و همزبانی نیازمندیم و باید همه در برابر توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامنی در منطقه و جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه مقاومت کنیم.

وی با اشاره به این‌که «مردم ایران در ۲۴ خرداد ۹۲ به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح، عدالت و همزیستی با مردم جهان است»، گفت: ما مصمم هستیم تا مشکلات را با جهان با منطق، استدلال و مذاکره به حل و فصل نهایی برسانیم. مردم ما با صدای بلند و رفتار مستحکم خود به همه جهانیان اعلام می‌کنند که دوران خشونت و افراطی‌گری به سر آمده و همه باید با منطق، استدلال و تدبیر راه آینده را که راه توسعه است طی کنیم.روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت یازدهم با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز گام‌های جدیدی را برای احقاق حقوق ملت ایران بر می‌دارد. با این وجود اقلیت بسیار کوچکی بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند ولی اکثریت قاطع ملت ایران پشتیبان مسیر صلح و آشتی و مسیر تعامل سازنده با جهان هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که «همه مردم ایران بدانند که ما در مسیر احقاق حقوق ملت ایران قدم برمی‌داریم»، تصریح کرد: پایان این راه پیروزی پرافتخاری برای ملت خواهد بود. ما در این مسیر قدم‌هایی برداشته‌ایم و هدف نهایی ما عزت ملت و احقاق حقوق ملت خواهد بود. بی‌تردید ما بدون حمایت مردم نمی‌توانیم به موفقیت نهایی دست یابیم.رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌که «حضور مردم در ۲۱ ماه گذشته موجب شده که قدم‌های بزرگی برای حل مشکلات جامعه برداشته شود»، خاطرنشان کرد: اکنون مردم شاهد ثبات و آرامش در بازار و رونق تدریجی در اقتصاد کشور هستند. از لحاظ صنعت، معدن، نفت، گاز، کشاورزی و خدمات شرایط ما نسبت به گذشته بهتر شده و با وجود آن‌که دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و امسال نیز قیمت نفت کاهش پیدا کرده اما با کمک مردم مسیر پیشرفت و توسعه کشور را ادامه می‌دهیم.

وی گفت:‌ در آمار اخیر وزارت علوم دیدیم که کشور در دو سال گذشته به لحاظ علمی پیشرفت کرده و رتبه اول در سطح منطقه و دنیای اسلام را به دست آورده است. اکنون کشور با کمک جوانان و نخبگان خود مسیر علم و ترقی را طی می‌کند. امسال همچنین در زمینه تولید محصولات کشاورزی آمار بهتری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

روحانی خطاب به مردم منطقه غرب استان تهران، یادآورشد: من در سفر تبلیغاتی خود در دوران انتخابات ریاست جمهوری قول دادم که سفر استانی خود در تهران را از این منطقه آغاز کنم و خوشحالم که اکنون به این وعده خود عمل کردم. استقبال مردم منطقه هم نشانه حمایت آن‌ها از دولت است با این وجود این منطقه مشکلات فراوانی دارد که ما در تهران در جلساتی با حضور وزرا، استاندار و مقامات این شهرستان‌ها متوجه مشکلات مردم منطقه غرب تهران شده‌ایم و تصمیم گرفتیم ۲۰ طرح را در سال ۹۴ و ۹۵ در این منطقه اجرا کنیم و بدین منظور ۶۴۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که «امروز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهریار به مساحت سه هزار هکتار آغاز شده است»، ادامه داد: عملیات ساخت شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت نیز از همین امسال آغاز می‌شود. همچنین عملیات تاسیس فاضلاب شهریار، قدس و ملارد نیز آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: ‌این شهرستان‌ها از لحاظ امکانات درمانی شرایط شایسته‌ای ندارند؛ بنابراین بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهریار، ۱۶۰ تختخوابی در قدس و ۱۶۰ تختخوابی در ملارد ساخته می‌شود. همچنین بیمارستان امام سجاد(ع) بازسازی و تجهیز می‌شود. برخی از این پروژه‌ها در سال ۹۴ و برخی از آن‌ها در سال ۹۵ اجرایی می‌شوند.رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که «مرکز تجاری ایرانی اسلامی در شهریار امروز افتتاح می‌شود»، خاطرنشان کرد: این مرکز می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد تا معماری سنتی و اسلامی در سراسر کشور اجرا شود.

وی در ادامه با بیان این‌که «هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش‌های صنعتی این منطقه قرار گرفته است»، گفت: دولت در زمینه آبرسانی نیز برنامه‌هایی دارد که در زمان لازم به مردم معرفی می‌شود. البته ما راهی جز صرفه‌جویی در آب کشاورزی نداریم و باید سیستم آبیاری مدرن را در این مناطق عملیاتی کنیم. دولت کمک‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد و بخش بزرگی از این طرح در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می‌شود. ما با وارد کردن آب از کشورهای همسایه و شیرین کردن آب به دنبال حل مشکل آب در کشور هستیم اما باید بدانیم که مهم‌ترین راه، صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی همچنین گفت: سالن‌ها و مراکز ورزشی در شهریار و ملارد و استخر نیز در قدس امسال و سال آینده احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.رییس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که «مردم از سراسر کشور در منطقه غرب استان تهران ساکن شده‌اند»، افزود: باید همه به فرهنگ‌های مختلف احترام بگذاریم تا همدلی و اتحاد مردم بیشتر شود. ایران اسلامی باید الگوی همزیستی برای همه کشورهای منطقه باشد. شما اختلافات قومی و مذهبی را در کشورهای منطقه می‌بینید؛ بنابراین ایران باید الگوی وحدت برای همه باشد و ما باید کمکی برای مظلومان عالم و منطقه باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.