نوبخت احتمال تغییر در کابینه را تایید کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سخنگوی دولت، رفع دغدغه‌های معیشتی مردم را از مهمترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: زمانی که دولت یازدهم اداره امور کشور را به دست گرفت، شاهد تورم۴۰ درصدی بودیم اما امروز این تورم به ۱۴٫۸ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز جمعه در نشست خبری در شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری افزود: این کاهش تورم نشان می دهد که ما در مسیر درست تلاش خود را انجام داده ایم و موفق شده ایم. نوبخت با تاکید بر اجرای صحیح قانون هدفمندسازی یارانه ها در کشور اظهار کرد: عقل حکم می کند یارانه افراد پردرآمد قطع و به نیازمندان داده شود و ما هم اینک برای حل عدم تعادل در هدفمندی یارانه ها در حال اتخاذ تدبیر و تدوین دستورالعمل هستیم.

نوبخت هم چنین در پاسخ به سووال یکی از خبرنگاران مبنی بر تغییر برخی وزیران و استانداران از سوی رییس جمهوری افزود: طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی، رییس جمهوری مسوول اجرای قانون در کشور و پس از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام در کشور است و در این پیوند نیز دارای اختیاراتی است. وی افزود: در مقابل اختیاراتی که رییس جمهوری بر عهده دارد، مردم نیز مطالباتی از وی دارند که طبیعی است رییس جمهوری از عملکرد خود و مجریان کشور ارزیابی داشته باشد و در این ارزیابی ها، جابه جایی برخی افراد نیز ضروری باشد.

نوبخت تصریح کرد: این در حالی است که بنده در مقام جایگاهی که دارم از تعداد این جابه جایی ها اطلاعی ندارم. معاون رییس جمهوری همچنین با اشاره به اهمیت حضور گروه هایی که در ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی ایفای نقش کردند، گفت: مردم در انتخابات ۹۲ به گفتمان اعتدال رای دادند و در این میان گروه ها و جناحهای مختلف چه در ستادهای انتخاباتی و چه در حزب اعتدال و توسعه، ما را یاری دادند و این فرصتی برای خدمتگزاری به مردم شد.

نوبخت ادامه داد: برهمین اساس عده ای که در این میان هزینه دادند اما در پست های مدیریتی به سمتی نائل نشدند همین که در ایجاد فرصت برای خدمتگزاری به مردم سهیم شدند، مزد خود را گرفتند. وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی از این افراد دارای توانمندیهایی هستد که از نظرات آنها در مجمع مشورتی رسمی بهره مند می شویم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بازدید از پروژه های سفر هیات دولت به چهارمحال و بختیاری را مهمترین هدف خود در سفر به این استان اعلام کرد و گفت: حضور در همایش ملی ‘تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری’ و تلاش برای آبادانی و عمران این استان از دیگر اهداف این سفر بود. همایش ملی ‘تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری’ با حضور مسوولان کشوری و استانی، دیروز و امروز در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور همچنین گفت: هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از اعتبارات ایران در کشور هند محبوس است. نوبخت روز جمعه در همایش ‘تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری’ با بیان اینکه بخشی از پول ایران در کشورهای مختلف بلوکه شده است، اظهار داشت: اعتبارات کشور از محل فروش پول نفت و بخشی هم از مالیات تامین می شود.

به گفته وی، آزادی اعتبارات بلوکه شده ایران در گروی رفع تحریم های اقتصادی است. تیم مذاکره کننده هسته ای با تمام توان خود می کوشد و از حقوق ملت ایران دفاع می کند تا کشور به پیشرفت و توسعه برسد. نوبخت تصریح کرد: استکبار و ابرقدرتهای جهانی به دنبال تحقیر و تحریم ایران و تفرقه افکنی بین ملت ایران هستند که با هوشیاری مردم این توطئه خنثی می شود. وی افزود: نرخ رشد اقتصادی کشور در سالهای قبل منفی ۶٫۸ درصد بود که با تلاش انجام شده در دولت یازدهم به مثبت ۴ درصد ارتقاء یافت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.