هیچ کس در حق آبه بر مردم خوزستان مقدم نیست/ از خدمات عمومی راضی نیستم

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: هیچ کس در حق آبه بر مردم خوزستان مقدم نیست.

 

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: در زمینه خدمات عمومی از وضعیت استان رضایت ندارم در استان خوزستان فرهنگ تعارض در کارهای مشترک وجود دارد. بحث راه ها یکی از اولویت هاست. ۴۴ درصد واردات و ۱۷ درصد صادرات کشور از طریق مبادی ورودی استان خوزستان است.

وی افزود: حجم پروژه هایی که در حوزه راه در گذشته کلنگ زنی شده، زمان اوج ثروت و وفور درآمدهای حاصل از فروش نفت بود. راه آهن خوزستان به چهارمحال بختیاری و آزاد راه اندیمشک به اهواز را در بحث ریل و جاده در جاهایی که پرتردد هستند اجرا می کنیم. همچنین در بخش برون شهری برای کامیون ها، سرعت محدود و سبقت ممنوع را تصویب کردیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: منطقه آزاد باید رونق بگیرد که این امر با رفت و آمد مردم در استان با انگیزه خرید و سرمایه گذاری و تعلق خاطر نسبت به سرمایه گذاری ملی باعث تحقق این رونق می شود. مردم خوزستان با وجود باران های اسیدی و ریزگردها اما باز صبورانه مشکلات را تحمل کرده و می کنند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: صیانت از سرمایه مهمترین موضوع است و مردم باید احساس کنند که منطقه آزاد متعلق به آنهاست. بهتر است تا سامانه ای برای منطقه آزاد طراحی شود که تمامی درخواست ها را در سیستم ثبت کرده تا کارها بدون واسطه و اتلاف وقت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند بر ثبات نخبگان و افراد با درآمد متوسط بالا تاثیر می گذارد، گفت: ناوگان حمل و نقل شهری، تجهیزات کشاورزی و تجهیزات پیمانکاری می توانند از مزایا و بخشودگی منطقه آزاد اروند استفاده کنند.

استاندار خوزستان اذعان کرد: برای بخش شهری بهسازی بخش اعظمی از جاده ها، روشنایی، گادریل، اصلاحات هندسی، ورودی، دوربرگردان ها را اجرا می کنیم. امسال با وجود کمبود اعتبارات ۱۴ هزار علائم راهنمایی و رانندگی را در جاده های خوزستان نصب کردیم.

مقتدایی در ارتباط با انتقال فرودگاه اهواز گفت: اجرای طرح انتقال فرودگاه اهواز قطعی است. ما باید فرودگاه را به نفت بفروشیم و آن را انتقال دهیم و به محض تامین اعتبارات کار اجرایی را شروع می کنیم.

وی یادآور شد: ورزش و برنامه ۹۰ چه ارتباطی به بحث آب دارد که این مساله یا از بیکاری و یا از تخصص زیادی است. کرمان، یزد، اصفهان و تهران با بحران آب مواجه هستند. ترویج غلط کشت غرقابی نباید انجام می شد و صنعت در برخی نقاط نباید ورود پیدا می کرد.

استاندار ادامه داد: در حال حاضر کشور بدترین شرایط را به لحاظ آبی دارد اما خوزستان با همه کاستی هایی مانند پساب و شوری آب وضعیت بهتری نسبت به استان های دیگر دارد. صنعت در بخش تعاون نباید در تعارض با حداقل ها باشد و تصویب شده تا پساب ها را بازیابی کرده و برای خود صنعت استفاده کنیم.

مقتدایی تاکید کرد: تونل بهشت آباد و گلاب دو کاملا متوقف شده است. در وضعیت کشاورزی هیچ کس در حق آبه مقدم بر خوزستان نیست چون سیلاب هایی که قبل از تاسیس سدها منازل مردم را خراب می کرد حق آبه مردم بود یعنی آب جاری بود و مردم برداشت می کردند. هیچ جایی مقدم تر از تالاب شادگان و هورالعظیم ما نیست که حق آبه داشته باشد.

وی در پایان گفت: کارون از مرزهای آبی دفاع می کند و اگر قرار باشد این حداقل ها نیز در خوزستان جاری نباشد آب شور به اهواز هم می رسد مثل سال ۷۸ و ۷۹ که به شادگان رسید. موارد مربوط به رودخانه کارون، تالاب ها، آب پشت سدها و مکان های ساحلی را از به لحاظ رفاه عمومی، امنیت و استفاده برای مردم خوزستان فراهم می کنیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.