رئیس دولت اصلاحات به تلویزیون آمد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در حالی که قوه قضائیه رسانه‌ها را از نشر اخبار و تصاویر رئیس جمهوری پیشین منع کرده است، شبکه خبر سیما، صدا و تصویر رئیس دولت اصلاحات را به روی آنتن برد.

در حالی که قوه قضائیه رسانه‌ها را از نشر اخبار و تصاویر رئیس جمهوری پیشین منع کرده است، شبکه خبر سیما، صدا و تصویر رئیس دولت اصلاحات را به روی آنتن برد.

در این مستند که نگاهی به مواضع متناقض آمریکا و غرب به مسئله حقوق بشر داشت، مواضع و پیشنهادهای رؤسای جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد نیز مورد بحث قرار گرفت و در همین راستا به پیشنهاد «گفت‌وگوی تمدن‌ها»ی رئیس دولت اصلاحات اشاره و تصاویری از وی به همراه صدای او پخش شد.

پیش از این نیز در ۱۲ فروردین سال جاری مصادف با سالروز برگزاری رفراندوم تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، مستندی به نام «بیم و امید» از شبکه یک سیما پخش شد که روند برگزاری اولین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب به نمایش می‌گذاشت.

در انتهای این مستند برگزاری انتخابات‌های مختلف در طول ۳۶ سال نظام اسلامی به نمایش گذاشته شد و تصاویری از آیین‌های تحلیف رؤسای جمهور مختلف از رجایی تا روحانی پخش شد. در این میان، تصویر مراسم تحلیف ریاست جمهوری سید محمد خاتمی پخش شد و از او نام برده شد.

۲۱ بهمن ماه ۹۳ بود که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در دیدار با مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و مطبوعات اعلام کرد که رئیس دولت اصلاحات، ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان است.

به دنبال آن، در ۲۷ بهمن ماه ۹۳، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری بر این موضوع تأکید و اعلام کرد: در مورد این فرد دادستانی تهران دستور داده رسانه‌ها حق ندارند تصویر و مطلبی از وی منتقل کنند و این دستور هنوز باقی‌ست.

اکنون مشخص نیست آیا این دستور لغو شده یا صداوسیما از دستور قضایی تخطی کرده است؟

اخیرا مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری خواهان پیگیری این مسئله از سوی وی شده بود که حسن روحانی رئیس جمهوری در پاسخ به آن، در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواهان پاسخ به سؤال این تشکل روحانی اصلاح‌طلب از این قوه شد.

آنا/
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.