چرت نویس از مویسقی رپ داعش می گوید!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  محمد صفاجویی در روزنامه قانون نوشت:

کیوان ساکت، موزیسین سنتی ایران: تعدادی از کسانی که عضو داعش شده‌اند، جزو فعالان موسیقی رپ بوده‌اند. (آفتاب یزد)

آقای ساکت از موزیسین‌های خوب و فعال موسیقی سنتی ما هستند و اگر چنین گفته‌اند، حتما همین طور است دیگر. البته خودمان هم حدس‌هایی زده بودیم. حتی پیش از این هم صحبت‌هایی مبنی بر اینکه بعضی از اعضای القاعده از طرفداران موسیقی راک و متال هستند نیز به گوش رسیده بود. یا شنیده بودیم اعضای گروه جندا… علاقه خاصی به موسیقی جز و بلوز دارند. در کل می‌توان گفت تنها موزیکی که تروریست‌ها در آن فعال نبوده‌اند، موسیقی سنتی است. برای همین هم هست که موسیقی سنتی ما را هیچ جای دنیا نمی‌شناسند. عجب جمله سنگینی گفتم. یک دقیقه سکوت.

تصور کنید رپرهای داعشی را که با همان هیبت نخراشیده‌ای که برای خودشان درست کرده‌اند، در استودیو مشغول ضبط موسیقی هستند. رپر داعشی یک بخشی از کار را می‌خواند، صدا بردار کات می‌دهد و می‌گوید فالش بود، دوباره بخوان. داعشی ابتدا کمی به او نگاه می‌کند. بعد میکروفون را به همراه پایه‌اش از اتاق صدا برمی‌دارد و به سمت صدابردار می‌آید تا او را کاملا توجیه کند و فالشی‌اش را تا انتها بگیرد.

یا تصور کنید کاور آلبوم‌های رپ داعشی‌ها را. روی جلد یکی از آلبوم‌ها با نام bloody hell این تصویر را می‌بینیم؛ رپر داعشی یک چاقوی بلند یا همان قمه خودمان را توی گردن دوستش فرو کرده و هر دو دارند می‌خندند‌ و با دست‌شان علامت ۰۲۱ را نشان می‌دهند. آلبوم رپ دیگری هم با نام peaceful guy وجود دارد که کاورش به این صورت است؛ رپر داعشی گوشه‌ای نشسته و غرق در افکار خویش است. در همین حال دو سر در دستانش قرار دارند که روی صورت شان ساین صلح کشیده شده است.

کنسرت‌هایشان چطور؟ تا رپر روی صحنه می‌آید، طرفداران داعشی‌اش از فرط هیجان با شمشیر به هم حمله می‌کنند و به نصفه‌های آهنگ اول نکشیده، تماشاگران یکدیگر را قلع و قمع کرده‌اند. رپر هم می‌بینید اوضاع به این صورت است، اعضای ارکسترش را دور خودش جمع می‌کند و یک نارنجک زیرشان روشن می‌کند. کنسرت‌های خوب و به صرفه‌ای است. کلا نیم دقیقه طول می‌کشد و همان طور که تهیه کننده‌ها دوست دارند، سالن می‌ترکد!

در ادامه تکست یک رپ داعشی را برایتان آورده‌ام:

من داعشی‌ام عمو اینو گوش کن
توی قلبت مثل قمه تو فروش کن
می‌دونی تو جامعه مشکلات زیاده
باید دور شد از هر چی اسمش هست افاده
توی میدون جنگ کسی لوطی نیست دیگه
تحریم شده نوشابه‌ها، قوطی نیست دیگه
حرف آخرو می زنم و وقتتو نمی‌گیرم
یه نارنجک میندازم و همینجا زود می‌‌میرم
بیا بیا بیا
تعال تعال تعال

امضا: چرت نویس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.