توصیه‌ سید حسن خمینی به اعضای شورای‌ شهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آرمان‌های امام خمینی(ره) با اشاره به حسن انتخاب و توفیقی که در برگزاری انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران حاصل شد، اظهار داشت: ایجاد شورایاری‌ها کار پسندیده و ارزشمندی بود که جا دارد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در راستای اینکه واگذاری امور به مردم باشد، مورد اهتمام همه مسئولان قرار گیرد.

وی با استناد به آیه‌ای از داستان حضرت موسی(ع)، افزود: آنچه به عنوان بهترین صفات دلیل بر مسئولیت افراد می‌شود دو صفت امانت و قوت است. البته توانمندی یا همان قوت امر تشکیکی است؛ قوت و امانت از مفاهیم تشکیک هستند.

یادگار امام راحل تصریح کرد: یکی از خصلت‌های انسان این است که می‌تواند خودش را تعالی ببخشد بنابراین کسی که به کاری گمارده می‌شود چه به عنوان مسئول و چه به عنوان اعضای شورا با استناد به آیه مذکور از قرآن کریم باید آن به آن خودش را بسنجد که در این بین یکی از راه‌های سنجش مشورت است.

وی خاطرنشان کرد: باید حوزه مشورت را توسعه دهیم چرا که یکی از علل پیدایش شوراها این است که همه درگیر شهرهایشان شوند، از فردگرایی در مدیریت به جمع گرایی برسیم و همه با هم این کار را انجام دهیم. یکی دیگر از مواردی که باید آن را لحظه به لحظه پیشرفت داد بهره گیری از شیوه‌های جدید عملکرد است قطعاً اگر می‌خواستید مانند زمان ناصرالدین شاه شهر را اداره کنید شهر فشل بود. بنابراین باید میزانی از توانمندی را از ابتدا داشت و آنرا تقویت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: تقویت آن توانمندی‌ها به این است که حوزه فردگرایی کم شود و به ذهن‌های بزرگتری لینک شویم و بتوانیم نوع مدیریت‌مان را به روز کنیم. دومین بخش از آیه داستان مربوط به حضرت موسی(ع) امانت است؛ امین یعنی کسی که شرط اولش صداقت باشد.

وی افزود: در بحث شوراها امانت به عنوان یک مسئولیت به معنای این است که هرچه عمل می‌کنیم ببینیم بیشترین نفع را به حال مردم داشته است یا خیر. اگر توانستیم بگوییم عملکرد ما بیشترین نفع را برای مردم داشته امانتداری کرده‌ایم و اگر نفع دیگری یعنی نفع من، گروه من، رفیق من و جریان من وارد آن عملکرد شده باشد از امانتداری فاصله گرفته‌ایم.

یادگار امام راحل گفت: مردم به اعضای شورا و اعضای شورا به قالیباف به عنوان شهردار تهران که از مدیران توانمند و بسیار قابل احترام در جمهوری اسلام است اعتماد کرده‌اند.وی تحولات بسیار بزرگی ایجاد کرده اما آن را باید دائماً به حکم مشککی که به آن اشاره کردم تشدید کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.