نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس: طرح غدیر برای آبرسانی به آبادان و خرمشهر باید سریعتر از سرگرفته شود

عصر جنوب: نایب رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حیاتی بودن آبرسانی به آبادان و خرمشهر، این اقدام در قالب طرح عظیم آبرسانی غدیر باید هر چه سریعتر از سرگرفته شود.

 

ˈمحمدسعید انصاریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بحث های مهم ما در کمیسیون انرژی آبرسانی به آبادان و خرمشهر در قالب طرح عظیم آبرسانی غدیر است.

انصاری با حیاتی خواندن اجرای این پروژه گفت: اگر کار آبرسانی به خرمشهر تمام شود مشکل آبادان هم خودبخود حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه با وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا صحبت کرده ام تا به زودی این طرح از سر گرفته شود.

انصاری مشکل اصلی آبرسانی به آبادان و خرمشهر را اعتباری خواند و افزود: از آبرسانی به خرمشهر تنها ۳۰کیلومتر شبکه انتقال باقی مانده که آن هم در زمین مسطح بدون کوه و دره قرار است انجام شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکل غدیر حل شود تصفیه خانه جامع آبادان آماده راه اندازی است چرا که این تصفیه خانه آب ندارد و باید هر چه سریعتر آب مورد نیاز آن با آبرسانی به این شهر تامین شود.

رییس جمهوری در سفر خود به خوزستان در دی ۹۲ گفته بود که موضوع آب آشامیدنی آبادان و خرمشهر در سال ۹۳ عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان چندی پیش از توقف اجرای طرح آبرسانی غدیر برای آبرسانی به آبادان و خرمشهر به دلیل مشکلات مالی خبر داد و گفت: اجرای مرحله اول این طرح تا حدود زیادی مشکل آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر را رفع کرده است. 

با اجرای گام های بعدی و در صورت اجرای کامل طرح، مشکل آب آشامیدنی مردم شهرستان آبادان و خرمشهر برطرف می شود. 

طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور است که عملیات اجرایی آن با ۱۳هزار میلیارد ریال اعتبار دی ماه ۸۷ در خوزستان آغاز شد.

طرح آبرسانی غدیر قادر است با ظرفیت تامین آب شرب ۲۴ مترمکعب در ثانیه، درسال افق طرح یعنی ۱۴۱۵، چهارمیلیون و ۷۰۰ هزارنفر جمعیت را زیر پوشش آبرسانی قراردهد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.