شهروندان شهر حر خواستار شهردار بومی هستند

عصر جنوب: پس از هفت ماه، شهردار شهر حر به دلیل دریافت سمت جدید در شهرستان اندیمشک از سمت شهرداری استعفا داده و مهلت معرفی گزینه‌های شهرداری توسط شورا نیز رو به اتمام است.

هفتم آبان‌ماه سال گذشته عبدالرضا رشیدی‌پور با چهار رای موافق و یک رای ممتنع شهردار شهر حر شد.

پیش از این عبدالکریم نعامه سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت. نعامه کارمند شهرداری شهر حر بود که با توافق اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده بود. رشیدپور پس از هفت ماه در تاریخ ۱۸ خرداد سال گذشته از سمت خود استعفا داد و نعامه مجدد به عنوان سرپرست شهرداری شهر حر انتخاب شد.

هم اکنون اعضای شورا نامزدهای خود را برای انتخاب شهردار تعیین کردند.  سه نفر از اعضای شورا گزینه‌ای از شهر دزفول و دو نفر دیگر نامزدشان را از شهر شوش انتخاب کردند.

* بومی در مقابل غیربومی

عضو شورای شهر حر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: گزینه بومی رای نیاورد و اوایل هفته آینده شهردار برای طی کردن مراحل گزینش به استانداری معرفی می‌شود.

علی آل کثیر افزود: بودجه شهرداری تعیین شده و به موقع جذب می‌شود که در طرح‌های اجرایی از پیش معین شده هزینه می‌شود.

ناصر کثیر از دیگر اعضای شورای شهر حر گفت: هر دو گزینه انتخاب شده غیربومی هستند و ما نمی‌توانیم گزینه‌هایی از شهرهای دورتر انتخاب کنیم.

کثیر توضیح داد: بهتر است شهردار از شهرهای نزدیک به شهر حر انتخاب شود چرا که هزینه تهیه مسکن و خودرو برای شهردار را نداریم.

وی با اشاره به اولویت‌های شهرداری خاطرنشان کرد: مشخص کردن وضعیت آسفالت خیابان‌ها و همچنین تعیین آب خام برای استفاده در آبیاری فضای سبز باید از اولیت‌های شهردار جدید باشد.

* آبفای مانعی برای آسفالت

یکی از کارکنان شهرداری که نخواست نامش ذکر شود درباره انتخاب شهردار به خبرنگار فارس در شهر حر اظهار کرد: از نظر من شهردار باید بومی باشد و برای بومی بودن شهردار دلایلی دارم.

وی با ذکر مثالی افزود: در روزهای گذشته یکی از پمپ‌های آب در شهر حر خراب شد و کارکنان شهرداری از عصر تا ساعت چهار صبح در حال تعمیر بودند و کادر شهرداری تمام وقت ناظر کار شدند.

این شهروند شهر حر اضافه کرد: حال اگر شهردار بومی نبود و ساکن شهر دیگری بود آیا می‌توانست با چنین سرعتی فعالیت کارکنانش را زیر نظر داشته باشد؟

این کارمند شهرداری تاکید کرد: شهردار بومی با نیازها و اهالی این شهر آشنا است و بهتر می‌تواند مشکلات را با تدبیر و تعامل حل کند.

وی درباره مشکلات شهری و اولویت‌های این شهر خاطرنشان کرد: اولویت با آسفالت معابر است که متاسفانه شرکت آبفا مدت زیادی بوده که کار خود را تعطیل کرده است.

این کارمند شهرداری ادامه داد: اداره آبفای خوزستان سال ۸۷ خیابان‌ها را تخریب کرده و از چهار فازی که تعریف کرده بود تنها یک فاز را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح شبکه آبرسانی حر از سال ۹۱ تاکنون متوقف بوده و شهرداری را دچار بلاتکلیفی کرده است اظهار کرد: اگر شهرداری بخواهد خیابان‌ها را آسفالت بکند ممکن است پس از مدتی آبفا کار خود را آغاز و مجدد آسفالت را تخریب کند.

این شهروند شهر حر عنوان کرد: به همین دلیل نیاز است اداره آبفا تکلیف خود را برای به اتمام رساندن پروژه اصلاح شبکه آبرسانی را روشن کند.

* نتوانستیم گزینه شهردار را از نیروهای بومی انتخاب کنیم

یکی از فعالان فرهنگی شهر حر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر، درباره فعالیت‌های شهرداری در عرصه فرهنگی اظهار کرد: لازم است شهردار جدیدی که قرار است انتخاب شود در حوزه مسائل فرهنگی تمرکز بیشتری داشته باشد و شهردار بومی بیشتر با فرهنگ این شهر آشنایی دارد.

هادی کثیر توضیح داد: متاسفانه اعضای شورا اشتیاقی نسبت به کارهای فرهنگی نشان نمی‌دهند و تاکنون چندین بار از آنها برای حمایت فعالیت‌های فرهنگی در شهر حر تقاضا کردیم اما پاسخی دریافت نکردیم.

وی اضافه کرد: نبود بانک، خودپرداز، درمانگاه، فضای مناسب برای تفریح خانواده از مشکلات این شهر هستند که خواستار توجه از جانب مسئولان هستیم.

مسلم زهیری یکی دیگر از فعالان فرهنگی شهر حر گفت: اصولاً کمیسیون فرهنگی در شورا یا معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها بخشی از هزینه‌های فعالیت‌های فرهنگی هنری را تقبل می‌کنند که متاسفانه چنین چیزی در شهر حر از سوی شورای شهر دیده نمی‌شود.

جمیله آل کثیر، عضو شورای شهر حر با بیان اینکه گزینه‌های انتخابی برای شهرداری غیربومی هستند، گفت: به دلایل متعدد و همچنین نبود شخصی با رزومه مورد نیاز نتوانستیم گزینه شهردار را از نیروهای بومی انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهروندان شهر حر خواستار انتخاب شهردار بومی برای شهرشان هستند اما گویا اعضای شورا شخصی غیربومی را برای این سمت انتخاب کرده‌اند.

شهروندان این شهر بر این باورند که نیروهای باسواد زیادی در سطح شهر وجود دارد و اعضای شورا نباید فرصت‌ها را برای جوانان بسوزانند و سکو و پله‌ای برای غیربومی‌ها باشند.

شهر حُر ریاحی از توابع شهرستان شوش و در شمال شرق این شهرستان واقع شده و بیت چریم و بیت شیخ خلف حیدر از نام‌های محلی این منطقه است. حر ریاحی در حاشیه رود خانه دز واقع است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.