اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای رفع بی سوادی در خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای رفع بی سوادی در خوزستان خبر داد.

محمد تقی زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: اقدامات مفصلی انجام شده از جمله ارسال شیوه نامه جذب نوآموزان پیش دبستانی که در آن بر اجباری بودن جذب آنها تاکید شده است و تاکنون ثبت نام اولیه این نوآموزان انجام شده است. همچنین در این زمینه مواد و منابع آموزشی این دوره طراحی شده و منابع فوق در راستای منابع آموزشی دوره ابتدایی است.
وی افزود: همچنین برای پیش دبستانی نوآموزان دو زبانه حدود ۲۷ هزار نفر شناسایی شده اند و دوره آموزشی یک ماهه ای را برای این افراد در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این دوره ها ۳۵۱ میلیون تومان به عنوان حق الزحمه برای مربیان این کلاس ها از وزارت آموزش و پرورش اعتبار گرفته ایم و نکته حائز اهمیت این است که همین مربیانی که در شهریور ماه این کلاس ها را برگزار می کنند از اول مهر ماه به عنوان معلمان دانش آموزان فوق مشغول به کار می شوند.

تقی زاده در خصوص سوادآموزی گفت: طی بخشنامه های ارسالی تمامی مدارس استان ملزم شدند تا یک کلاس سوادآموزی را تشکیل دهند و با انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش قرار شده است تا امسال ۴۲ هزار نفر از بی سوادان استان را با سواد کنیم.

وی بیان کرد: برای رفع بی سوادی در سال جاری اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از وزارت آموزش و پرورش به خوزستان اختصاص داده شده است. همچنین تعداد ۱۱۰ هزار نفر از اولیا بی سواد دانش آموزان این استان شناسایی شده اند که برای آنها کلاس های سوادآموزی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: برای برگزاری کلاس های رفع بی سوادی در استان تفاهم نامه های مختلفی را با نهادهای کمیته امداد، بهزیستی، امور زندان ها، لشکر ۹۲ زرهی و مکتب القرآن منعقد شده است.

تقی زاده یادآور شد: برای انسداد مبادی بی سوادی تعداد ۱۲ هزار نفر لیست اسمی بازماندگان از تحصیل از وزارت متبوع اخذ شده که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۲ نفر شناسایی شده اند و به مدارس اعلام شده تا آن ها را جذب  کنند.

وی تاکید کرد: خوزستان امسال تعداد هفت هزار و ۵۰۰ معلم کمبود نیرو دارد که این مسئله یکی از دلایل اصلی افت آموزش و عامل اصلی در تعیین جایگاه رتبه استان محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: معلمان ما در هفته ۱۷۰ هزار ساعت اضافه کار انجام داده و در حال حاضر هفت هزار نفر از معلمان خوزستانی تقاضای انتقالی داده اند.

تقی زاده در پایان گفت: ۲۰ هزار و ۲۲۷ کلاس ابتدایی در خوزستان وجود دارد که چهار هزارش چند پایه است. این استان رتبه سوم از نظر دانش آموزان عشایری را دارد اما متاسفانه ۹۷ درصد دانش آموزان عشایری به شکل چند پایه  کار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستور کار این جلسه شورای آموزش و پرورش پروژه مهر و اقدامات کارگروه مناطق مرزی بود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.