کاهش یک ماه از سال تحصیلی در خوزستان به دلیل گرما

عصر جنوب: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در خوزستان معمولا به دلیل گرما یک ماه از سال تحصیلی کاهش می یابد.

جمشید کمایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش پروژه ای را تحت عنوان پروژه مهر برای بازگشایی مدارس در پنج محور تعمیر و تجهیز ـ سازماندهی ـ نظارت و ارزیابی ـ توجیه و تبلیغ ـ صلاحیت ها و انتصاب ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: یکی از کارهایی که در راستای این ابلاغ در ماه مبارک رمضان انجام دادیم این بود که مناطق اهواز، باوی، شادگان و شاوور را به چهار قطب تبدیل کرده و از آنها بازدید کردیم تا بررسی کنیم که چه کارهایی در ارتباط با اجرایی شدن پروژه مهر انجام داده اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان ۴۰ منطقه را به پنج قطب تقسیم  کرده و هر قطب هشت شهرستان را پوشش می دهد. هر معاون یکی از این قطب را با گروه خود بازدید می کند.

کمایی بیان کرد: ۱۷ خرداد بحث ثبت نام دانش آموزان را شروع کردیم و قرار بود تا ۱۸ تیرماه ثبت نام تمام دانش آموزان در سیستم الکترونیک سناد ثبت شود که وزارت آموزش و پرورش فرصت ثبت نام را تا یک شهریور ماه تمدید کرد.

وی تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۹۷ درصد از دانش آموزان خوزستان در سامانه سناد ثبت نام کرده اند. در زمینه سازماندهی نیروی انسانی برای بخش های نقل و انتقالات، صدور ابلاغ و کلاس بندی کارها در حال اجرا بوده که البته بیش از ۸۰ درصد کارها انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: بازگشایی به موقع مدارس در استان خوزستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون در  این استان به دلیل هوای گرم طول سال تحصیلی یک ماه کمتر می شود بنابراین تمام تلاش ما این است تا دانش آموزان از اول مهرماه در کلاس ها حضور پیدا کنند.

کمایی تاکید کرد: از مسئولان اجرایی تقاضا داریم تا به بخش فنی و حرفه ای و تقویت رشته ریاضی فیزیک در استان که نیازمند توجه ویژه است بیشتر رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: بخش قابل توجه مناطق ما حدود ۱۲ شهر دانش آموزان ریاضی فیزیک اصلا ندارند که این مسئله برای استان صنعتی مثل خوزستان می تواند به ویژه در تامین نیروی فنی و مهندسی و علوم پایه یک آسیب جدی باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.