پایان بمباران یمن؛ اعلام آتش بس از سوی عربستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: خبرگزاری رویترز در خبری فوری از ریاض از پایان بمباران یمن توسط نیروی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی خبر داد.

این خبرگزاری از تلویزیون العربیه تحت مالکیت سعودی ها نقل کرد که پایان بمباران یمن اعلام شده است.

حمله عربستان به یمن با عنوان توفان قاطعیت نزدیک به یک ماه پیش آغاز شد و در جریان آن حدود یکهزار نفر از مردم بی گناه و غیر نظامی کشته و حدود ۴ هزار نفر که شمار زیادی از آنان زنان و کودکان بودند ، مجروح شده اند.

جنگنده های هوایی عربستان سعودی بیش از ۲۰۰۰ بار به یمن حمله کرده اند که بخش وسیعی از تاسیسات زیر بنایی و خانه های مردم در مناطق مختلف این کشور ویران شده است.

در جریان این حمله سازمان های حقوق بشر ، جامعه بین الملل نسبت به بروز فاجعه انسانی در یمن به عربستان هشدار داده بودند.

اتش بس و توقف بمبارن یمن در حالی است که پیشتر حسین امیر عبداللهیان در نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوییس و سوریه اعلام کرد که تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش بین هستیم که در ساعات آینده پیرو مجموع تلاش هایی که شده است، شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم.

وی اضافه کرد: ما خوشبینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند.

امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد خوش بینی در خصوص توقف حملات نظامی به یمن در ساعات آینده به نتایج روشن و مشخصی برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.