چگونه خودروهای پلاک اروند، تاکسی اهواز می‌شوند؟

عصر جنوب: عضو شورای شهر اهواز اعلام کرد: ۱۴۰۰ دستگاه تاکسی پلاک اروند در مرحله بررسی فنی برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز است.

 

جان‌علی خورشیدی اظهار کرد: تلاش می‌شود با ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی، مساله ترافیک شهر اهواز حل شود. معاونت ترافیک شهرداری نیز درصدد است در ناوگان تاکسیرانی شهر به گونه‌ای تغییرات ایجاد شود که در شان شهروندان باشد.

 

وی ادامه داد: از خودروهایی که از کشور چین وارد شده و در نمایشگاه‌ها موجود است، بازدیدی به عمل آمده و در صورتی که دستگاه‌ها از لحاظ فنی و استحکام به تایید کارشناسان فنی شهرداری برسد، وارد ناوگان خواهند شد.

 

این عضو شورای شهر اهواز افزود: خودروهای پلاک اروند به صورت اقساط به متقاضیان واگذار می‌شود؛ مبلغ بسیار کمی از هزینه به صورت نقد و بقیه مبلغ خرید تاکسی به صورت وام در اقساط ۵ ساله دریافت خواهد شد که در تلاشیم زمان بازپرداخت اقساط به ۷ یا ۱۰ ساله افزایش یابد. همچنین اگر راهی وجود داشته باشد این وام‌ها با بهره کمتر از ۲۲ درصد عرضه خواهد شد.

 

خورشیدی گفت: این خودروها ساخت چین هستند ولی در خصوص نوع خودروی انتخابی باید منتظر بررسی فنی کارشناسان باشیم؛ ضروری است خودرویی را برای تاکسی‌ اهواز انتخاب شود که در گرمای خوزستان بتوان از آن‌ها استفاده کرد و از لحاظ فنی با شرایط آب و هوایی اهواز سازگار باشند.

 

وی در خصوص وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نیز اظهار کرد: چندی پیش ۴۸ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اهواز اضافه شد،همچنین سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز قراردادی برای خرید و وارد کردن تعداد دیگری اتوبوس با کشور چین منعقد کرده است که به زودی شاهد ورود اتوبوس‌های بیشتر به ناوگان خواهیم بود.

 

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: راه دیگری که برای حل مشکلات ترافیکی در اهواز به کار گرفته شده است، تغییر مکان هندسی مسیرهای تردد مردم و وسایل نقلیه با احداث روگذر، زیرگذر و ایجاد راه‌های دسترسی بیشتر به نقاط مختلف شهر است.

 

خورشیدی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به ساخت زیرگذر خلیج فارس، زیرگذر شریعتی، روگذر جوادالائمه، مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی به بلوار پدافند و تعریض پل سوم اشاره کرد.

 

وی اظهار کرد: از مردم عزیز اهواز عذرخواهی می‌کنیم که پروژه تعریض پل سوم موجب رنجش خاطر آنان شده است. شهروندان صبور باشند چرا که ثمره این پروژه، حل گره ترافیکی منطقه خواهد بود.

 

عضو شورای شهر اهواز گفت: بنا است مطابق قولی که به مردم داده شده، اول مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس، بخش شرقی پل سوم بازگشایی شود و اگر مردم اندکی بیشتر تحمل کنند تا ۲۲ بهمن نیز پروژه به طور کامل تحویل آنها خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: همچنین میدان چهار شیر به گونه‌ای طراحی خواهد شد که در خاورمیانه نمونه و برای مردم اهواز بهترین نماد باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.