یارانه چه گروه هایی حذف می شود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: چند گروه و قشر اجتماعی هستند که به لحاظ موقعیت شغلی و یا نوع هزینه کردن درآمد خود آنها را در ردیف افراد ثروتمند جامعه قرار می‌دهد بدون سر و صدا و بدون اعلام قبلی از فهرست یارانه‌بگیران حذف خواهند شد.

۴ گروهی که یارانه آنها حذف می‌شود
به گزارش پایگاه خبری اعتبار، ساعت ۲۴ از یک منبع آگاه این خبر را کسب کرده است که تمام اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و بزرگ در صدر گروه‌های اجتماعی قرار دارند که در لیست گرو‌ه‌های هدف در حذف یارانه قرار دارند. پیش از این گفته شده بود که در ایران ۵۰۰ هزار مدیر دولتی وجود دارد. دولت ایران خود به تنهایی دست‌کم صدها شرکت بزرگ و کوچک دارد که در هر شرکت معمولا پنج نفر عضو هیات مدیره هستند. شمار این گروه از مدیران شاید بیش از ۱۰۰ هزار نفر باشد.
مالکان اتومبیل‌های شخصی که قیمت اتومبیل آنها بالای ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد نیز در فهرست گروه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند که از دریافت یارانه حذف خواهند شد. واردات ده‌ها هزار دستگاه اتومبیل وارداتی در چند سال اخیر به ویژه از سال ۱۳۸۶ به بعد که درآمدهای ارزی دولت افزایش و اجازه واردات خودروهای لوکس داده شد می‌تواند معیار مناسبی برای حذف این گروه اجتماعی باشد.
فهرستی شامل ۱۱ هزار پزشک، هزاران قاضی و وکیل نیز در زمره گروه بعدی هستند که شاید یارانه‌ آنها حذف شود. علاوه بر این کسانی که در یک سال توانسته‌اند سه بار برای تفریح به مسافرت خارجی بروند نیز در ردیف گروه‌های اجتماعی قرار دارند که یارانه آنها حذف خواهد شد. این گروه‌های اجتماعی توسط یک وزارتخانه تهیه و دراختیار سازمان هدفمندی قرار می‌گیرد.
گروه دیگری که نام آنها از فهرست یارانه بگیران حذف خواهد شد کسانی هستند که ارزش ملک و ساختمان مسکونی آنها بسیار بالاتر از ارزش میانگین منازل مسکونی ملکی می‌باشد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.