هفته دولت فرصت ارائه گزارش کار دولتمردان است/ کسری بودجه در فرهنگ و ارشاد مانع کار ما نمی شود

عصر جنوب: استاندار خوزستان هفته دولت را فرصتی برای ارائه گزارش کار دولتمردان دانست.

 

عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: همه کارها جمع نشده که در هفته دولت به بهره برداری برسد. هفته دولت برای این است که دولتمردان ارائه گزارش کار بدهند. مسئولین باید توجه داشته باشند که در حال حاضر باید با توجه به اقتضائات اجتماعی صحبت کرده و نحوه ارائه گزارش و آمار را با ذائقه نسل جدید هماهنگ کنیم.

وی افزود: بحث فرهنگ یک مجموعه از کل ارزش های حاکم بر جامعه است و به تمامی رفتار پسندیده و ناپسند تقسیم می شود که مسئولین باید رفتار پسندیده و ناپسند را از آن دور کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: فرهنگ از خانواده شروع شده و بعد در جامعه شکل می گیرد. دستگاه های متعددی به دلیل دلسوزی متولی امر فرهنگ شدند که همه نیز از بودجه محدودی استفاده می کنند.

تاسیس سرای هنرمندان در شهرهای خوزستان

مقتدایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی اعتبارات تملک دارایی شاید نتوانیم گام بلندی در زمینه سخت افزاری و تجهیزات حوزه فرهنگ برداریم. تاکید ما در شورای برنامه ریزی استان بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

وی یادآور شد: وقتی از چهار میلیون جمعیت استان حدود ۶۰۰هزار نفر بی سواد داریم باید در حوزه فرهنگ بر بحث بی سوادی تمرکز کند. خوزستان باید مشخص کند که با گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی در چه زمانی قرار است از این وضعیت تعداد بی سوادان خارج شود.

استاندار خوزستان اذعان کرد: در استان مقدم بر بحث بی سوادی واجب التعلیم و جدیدالورودها و حتی مهمتر از این مسائل بحث پیش دبستانی را داریم. یک سری کسری بودجه در فرهنگ و ارشاد داریم ولی این کمبود مانع کار ما نمی شود. با کمک صندوق بازنشستگی وزارت ارشاد در حال تاسیس سرای هنرمندان در تمام شهرهای استان هستیم که زمین از ما و آورده از آن هاست.

مقتدایی عنوان کرد: به دلیل وجود معضلاتی مانند ۶۰۰ هزار بی سواد، رتبه ۳۱ آموزش و پرورش، دو زبانه بودن دانش آموزان به ویژه در مناطق مرزی، مشکلات مدارس عشایری و پیش دبستانی (که شاید در خوزستان الزامی شود) تمامی حامیان را برای شرکت در جلسه ای به منظور اطلاع رسانی از وضعیت فعلی آموزش و پرورش دعوت کردیم.

حمایت مالی نهادهای مختلف از آموزش و پرورش

وی ادامه داد: جلسله مذکور با حضور حداقل ۴۰۰ نفر از مسئولان از جمله فرمانداران، ارتش، سپاه و صداو سیما برگزار شد که در نتیجه کمک های خوبی مانند بازسازی ـ تجهیز ـ نوسازی ۲۲۵ مدرسه توسط سپاه، تهیه سه هزار بسته آموزشی ـ تغذیه ـ ساخت سرویس بهداشتی توسط قرارگاه کربلا و کمک به بخش آموزش توسط فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی در نظر گرفته شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در استانداری یک ستاد با مسئولیت معاون سیاسی، اجتماعی و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان راه اندازی کردیم که اعضای اصلی آن مسئولان و اعضای مدعو مسئول امکانات بالقوه مناطق هستند.

مقتدایی در پایان گفت: به مدیرکل آموزش و پرورش گفتم اگر سال آینده امتیاز ما از نصف به بالا نباشد باید من و شما از این استان برویم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.