تولید شکرهای طعم دار خوزستان تا چهار هزار و ۴۰۰تن درسال ظرفیت سازی شده است

عصر جنوب: مدیر پروژه تولید شکرهای طعم دار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برای افزایش تولید این نوع شکر در طعم های مختلف تا چهار هزار و ۴۰۰تن در سال ظرفیت سازی شده است.

ˈالهام برنجیان تبریزیˈ اظهار کرد: این واحد با تولید شکر طعم دار در چهار طعم هم اینک سالانه ۶۰۰تن تولید می کند که بسته به بازار مصرف و بازاریابی محصول این میزان در سال های آتی به بیش از هفت برابر افزایش می یابد.

وی افزود: تولید شکرهای طعم دار در چارچوب تحقق سیاست های جاری کشور به منظور دستیابی به خودکفایی و جلوگیری از واردات محصولات متنوعی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد انجام می شود.

وی گفت:هم اینک در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان انواع شکرهای طعم دار با ۶۲طعم مختلف تولید و استفاده می شود.

وی با اشاره به تولید شکر با چهار طعم دارچین، لیمو، هل و زنجبیل در واحد تولید شکرهای طعم دار توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این شکرها در دو بسته بندی شش و هفت گرمی تولید و روانه بازار می شود.

وی اظهار کرد:شکر تولیدی این واحد از ماه آینده وارد بازار تهران می شود و کشورهای عربی و کردستان عراق نیز متقاضی این نوع شکر هستند.

وی گفت:مجموع طعم های این نوع شکرها در این واحد، تا سال آینده به ۱۵ طعم اعم از پرتقالی و گل سرخ می رسد.

برنجیان تبریزی همچنین با اشاره به تولید شکر پودری در این واحد افزود: تمام تجهیزات مورد استفاده در این واحد بومی سازی شده است.

هم اینک واحد تولید شکرهای طعم دار خوزستان برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده که تا سال آینده این تعداد به ۸۰نفر می رسد.

این واحد در ۷۰۰متر مربع زیربنا و در موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان احداث شده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.