کارون پیشرفت چشمگیری می کند/ در سنوات گذشته به خوزستان رسیدگی نشد

عصر جنوب: مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران خوزستان گفت: کارون در آینده پیشرفت چشمگیری می کند و جزو شهرهای نمونه خوزستان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ماندنی ذراتی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های شهرستان کارون اظهار کرد:  تجربه نشان داده است که هرچه سازمان ها بیشتر توسعه پیدا کنند میزان توجه به آنها نیز افزایش پیدا می کند. وقتی محله کوت عبداله که زیر نظر فرمانداری و شهرداری اهواز بود به شهرستان تبدیل شد باید به آن نیرو و اداره های مستقل بدهند و با این کار مسئولین منصوب شده در این شهرستان حتما برای انجام امور مربوطه پیگیری های لازم را انجام می دهند.

وی افزود: جدا شدن این منطقه از شهر باعث دریافت اعتبارات و امکانات مستقل و مجزا از اهواز شده است. با مستقل شدن کوت عبداله تحت عنوان شهرستان کارون فرماندار این شهرستان می تواند به تمامی مناطق این شهرستان سرکشی کرده و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده و در جهت رفع آنها فعالیت کند. مطمئن هستم که کارون در آینده جزو شهرستان های نمونه خوزستان می شود.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران تصریح کرد: یکی از کارهای خوب جمهوری اسلامی تعیین اسامی برای روزهای مهم است تا وقایع تاریخی و سرنوشت ساز  کشور فراموش نشوند. اگر دولت برای هر کدام از روزهای خاص نامگذاری نمی کرد قطعا همه چیز فراموش می شد.

ذراتی ادامه داد: دولت هر سال نامگذاری های خود را تکرار می کند تا مردم فراموش نکنند که کشور چه بوده و اکنون به کجا رسیده است. تکرار وقایع در زمان خود باعث می شود که همه چیز در تاریخ کشور زنده بماند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تحریم شدید از نظر مالی خیلی مشکل داریم ولی قطعا شهرستان کارون می تواند در آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشد. اگر بحث انرژی اتمی حل شود بسیاری از مشکلات مالی و تحریم ها نیز رفع می شود.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداران و فرمانداران شهرهای بزرگ نمی توانند به تنهایی به تمامی مناطق شهر سرکشی کنند می توان گفت تبدیل مناطق کوچک به شهرستان کار خوبی بوده و توجه مسئولین استان به شهرستان و پیگیری های مسئولین شهرستانی برای حل مشکلات بیشتر می شود.

ذراتی اذعان کرد: خوزستان با ۱۶ هزار شهید، سه هزار آزاده و ۳۴ هزار جانباز از لحاظ تعداد شهدا و آزاده رتبه چهارم کشور و از نظر تعداد جانبازین نیز رتبه پنجم کشور را دارد. متاسفانه با وجود امکانات و ظرفیت های بالقوه فراوانی از جمله صنعت، نفت، پتروشیمی، کشاورزی و منابع آبی که در این استان وجود دارد اما در سنوات گذشته چندان به خوزستان رسیدگی نشده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.