از کلنگ زنی سرزمین موجهای آبی در بندرماهشهر تا وضعیت فوتبال و بسکتبال

مهدی چاروسائی – خبرنگار ورزشی عصر جنوب خادم علی  تهذیبی ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی است که از زمان حضور خود در این شهرستان تغییرات محسوسی در ورزش شهرستان را شاهد بوده ایم.

عصر جنوب  : آقای تهذیبی تشکر ویژه از شما داریم که وقتتون رو در اختیار پایگاه خبری عصر جنوب قرار دادید تا آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به اداره ورزش و جوانان بندر ماهشهر را از طریق این پایگاه خبری به مردم اطلاع بدهید. هفته دولت رو هم بر شما و تمام دولت مردان این مرز و بوم تبریک عرض مینمایم. در ابتدا از شما میخوام خودتون رو بطور کامل برای ما معرفی کنید و سوابق مدیریتی خودتون رو در ورزش برای ما بگید.

خادم علی تذهیبی: بنده خادم علی تهذیبی متولد ۱۳۵۶ اهل دزفول دانشجو ترم اخر کارشناسی ارشد مدیریت  ورزش هستم. مدیر و موئسس باشگاه فرهنگی و ورزشی یاران، رئیس هیات قایقرانی استان خوزستان، رئیس ورزش و جوانان آبادان، رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، مشاور فدراسیون های کونگ فونابینایان و کم بینایان؛ الان هم در خدمت مردم شریف شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی هستم.

عصر جنوب :چه فعالیت هایی را در اداره ورزش و جوانان در شش ماه اول سال انجام داده و چه برنامه هایی را برای شش ماه دوم سال دارید ؟

خادم علی تهذیبی : با توجه به شرایط آب و هوایی که استان خوزستان دارد ما برای برگزاری رویدادهای ورزشی مجبوریم به نیمه ی دوم سال نگاه ویژه داشته باشیم. در شش ماه اول سال هدف ما تامین بودجه پروژه های عمرانی سال گذشته بود که خوشبختانه این کار انجام شد و الان ساختمان اداری کامل شده و تالار آموزش و مهمانسرای ۴۰ نفره ای هم کامل شده است.

سالن چند منظوره را هم بازسازی کرده ایم، زورخانه هم رو به اتمام است. مجموعه این ها  را ما در هفته ی تربیت بدنی در اوایل مهرماه افتتاح میکنیم. در همین راستا سه اقدام مفید رو هم انجام داده ایم. با شرکت پتروشیمی مارون و پتروشیمی تندگویان به  توافق رسیده ایم که مجموعه سرزمین موجهای ابی و استخر اب درمانی توسط شرکت پتروشیمی مارون ساخته شود و زمین ان را هم در اختیار شرکت پتروشیمی مارون قرار داده ایم  و سالن چند منظوره و سالن های تمرینی هم توسط شرکت پتروشیمی تندگویان ساخته میشود که زمین آن را هم به پتروشیمی تندگویان داده ایم.

همچنین در شهرک طالقانی ما ۳ هکتار زمین برای احداث چمن طبیعی از اداره راه و شهر سازی گرفته ایم و پیمانکارش را هم مشخص کرده ایم. شهرداری هم در این راستا خیلی به ما کمک کرده است .

در بندر امام خمینی هم سالنی را برای ورزش های انفرادی اجاره گرفته ایم و همچنین برای بندر امام خمینی یک سهمیه سوپر لیگ فوتبال استان را در نظر گرفته ایم که امتیاز باشگاه مهرگان رامهرمز را برای این شهر خریداری کرده ایم و در شهر چمران به دلیل پتانسیل بالا و وجود شهردار و شورای ورزش دوست و جوانان با استعداد میخواهیم یک پیست قایقرانی و رشته قایقرایی را در شهر چمران راه اندازی کنیم. لازم به ذکر است در شهرستان ماهشهر تیم فوتسال بانوان را هم وارد صنایع کرده ایم.

عصر جنوب : چه برنامه ای برای استخر ورزشگاه شهدا که خیلی وقت ناتمام مانده است دارید؟

خادم علی تهذیبی : با کمک آقای آقاجری نماینده محترم شهرستان و جناب آقای قمر فرماندار محترم شهرستان مبلغ ۸۰۰ ملیون تومان از سر فصل اعتبارات شهر برای باز سازی استخر در نظر گرفته شده است. قرار شده که استخر برای باز سازی در اختیار عملیات غیر صنعتی قرار داده شود و اگر کار ما طبق برنامه ریزی انجام شده پیش برود استخر تابستان سال آینده بعد از ۱۵ سال در اختیار مردم بندر ماهشهر قرار داده می شود.

عصر جنوب : جناب اقای تذهیبی از اخرین وضعیت تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی با خبر هستید؟ نظرتون در مورد این تیم چیه؟

خادم علی تهذیبی : هدف ما بر این که  از تیم صنایع دفاع و حمایت بکنیم. تلاش ما این است که این تیم را در شهرستان داشته باشیم ولی سیاست ما بر این است که از اعتبارات جاری شهرستان برای آن هزینه نشود. یعنی حتما اسپانسر و یک حامی مالی برای تیم جذب شود و به دنبال این مهم هم هستیم.

عصر جنوب :نظرتون در مورد تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که هر سال تیم خود را با بازیکنان غیر بومی (غیر ماهشهری) می بنده چیه ؟

خادم علی تذهیبی: به لحاظ قوانین و مقررات تیمهای که در لیگ کشور ما استانی در لیگ حضور پیدا میکنند این اجازه را دارند که بازیکنان تیمشون و کادرشون رو با هدف این که روی سکو بشینند انتخاب کنند حتی این امکان براشون وجود دارد که  بازیکن هم از کشورهای دیگر  بیاورند. پس از نظر قانونی مشکلی نیست ولی زیبنده است که از پتانسیل های بومی شهر استفاده بشود.

شایسته است که در شهر طوری برنامه  ریزی شود که تیم مسیر بومی سازی را طی کند و شایسته است اکادمی های پایه را برنامه ریزی بکنیم که برای چند سال آینده برنامه و تحلیل داشته باشیم و بتوانیم از افراد بومی استفاده بکنیم. با لاخره مردم بومی حقی دارند که باید این حق حتما دیده شود.

عصر جنوب : و در آخر هر صحبتی مانده است بفرمایید؟

خادم علی تهذیبی : جا دارد که تشکر صمیمانه ای داشته باشم از فرماندار محترم جناب آقای قمر همچنین از آقای آغاجری نماینده محترم حاج آقا غبیشاوی امام جمعه محترم بندر ماهشهر، بخشدار محترم بندر امام خمینی و امام جمعه محترم بندر امام و بخصوص شهرداران محترم بندرماهشهر و بندر امام و چمران و اعضای محترم شوراها و همینطور تشکر ویژه ای داشته باشیم از جناب آقای یزدانی مدیر محترم منطقه اقتصادی و همچنین آقای حنیف در زمان مسئولیتشان و از شرکتهای پتروشیمی مارون و تندگویان و بندرامام هم تشکر میکنیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.