خبیر: در رابطه با انتقال آب کارون تصمیمات دولت پا بر جاست/ آنجایی که ضرورت دارد حتما زنان و مردان در کنار هم و با هم کار بکنند

عصر جنوب: فرج الله در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه پیرامون بحث انتقال آب کارون از سرشاخه ها و حساسیت اخیری که بواسطه برنامه هفته گذشته نود بوجود آمده، گفت : در این رابطه همان تصمیماتی که دولت گرفته پابرجاست.

“فرج الله خبیر” معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «روناش» ، در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه پیرامون بحث انتقال آب کارون از سرشاخه ها و حساسیت اخیری که بواسطه برنامه هفته گذشته نود بوجود آمده ، اینگونه گفت : در این رابطه همان تصمیماتی که دولت گرفته پابرجاست .

وی افزود : شنیده های غیررسمی و آنچه بعضا در فضای مجازی منتشر میشود موضع دولت نیست و عملی خارج از مواضع دولت انجام نخواهد شد ؛ در این راستا پروژه هایی که باید متوقف میشده ، متوقف شده و همچنان نیز متوقف می باشند ، و فضاسازی هایی هم که وجود دارد بدلیل توقف همین پروژه هاست و دولت در این زمینه کاملا به وعده های خود عمل کرده است .

خبیر تصریح کرد : البته یک سری مسائل هست و ممکن است که برنامه هایی باشد تا انتقال آب از سرشاخه های رود دز ، کرخه ، کارون و یا هر رودی که به سَمت استان خوزستان سرازیر میشود ، انجام پذیرد . اگر این انتقال آب در ارتباط با تامین آب شُرب شهرهای دیگر باشد ، توافق شده که مشکلی وجود نداشته باشد ، ولی برای مصارف کشاورزی و صنعتی و غیره اجازه داده نمی شود ؛ و مطمئن باشید که مسئولین این استان با تمام وجود از منافع مردم خوزستان دفاع می نمایند .

همچنین خبرنگار «روناش» با طرح سوالی دیگر درباره موضع ایشان در رابطه با طرح تفکیک جنسیتی و حاشیه ای که اخیرا یکی از رسانه های این استان در این مورد بوجود آورده نیز سوال کرد که معاون استاندار خوزستان اینگونه پاسخ داد : بنده قبلا هم اعلام کردم که یک نفر با من مصاحبه کرد و بعدا تیتری زده شد که در متن صحبت های من نبود و بنده هم به آن خبرنگار گفتم که این تیتر را چگونه درآورده ای ؟!

فرج الله خبیر گفت : بحث تفکیک جنسیتی به این شکلی که الان جامعه را به آن حساس کرده اند و با این روش وجهه صحیحی ندارد . ما نباید بدنبال حذف یک بخش از جامعه (زنان) از حوزه فعالیت باشیم . به هرحال زنان هم باید فرصت داشته باشند تا به صحنه آمده و وارد عرصه عمل شده و قابلیت های خود را نشان بدهند .

این مقام مسئول ادامه داد : مگر ما می توانیم بگوییم که ما فقط مردان کارآمدی داریم و زنان کارآمدی نداریم ؟ ما زنان کارآمد در حیطه علم و دانش و عمل حتما داریم ، بطوریکه تجربه ثابت کرده که خانم ها در بسیاری از حوزه ها بهتر از مردان میتوانند عمل نمایند ؛ بخصوص در حوزه هایی که نیاز به صبر و تحمل و دقتی بیشتر داشته ، که اتفاقا زنان در این حوزه ها موثرتر می باشند .

وی در پایان نیز اظهار داشت : آنجایی که ضرورت دارد حتما زنان و مردان در کنار هم و با هم کار بکنند و این رویه هم باید ادامه پیدا کند ، اما در جایی که ضرورت ندارد لزوم و نیازی نیست که زن و مرد را در کنار هم بنشانیم .

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.