بیانیه جمعی از دانشجویان استان خوزستان در تشکر از مواضع انقلابی حاج حبیب آقاجری(نماینده مردم محترم ماهشهر، امیدیه و هندیجان)

عصر جنوب: بیانیه جمعی از دانشجویان استان خوزستان در تشکر از مواضع انقلابی حاج حبیب آقاجری(نماینده مردم محترم ماهشهر، امیدیه و هندیجان)

در استیضاح وزیر علوم؛

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

امام خمینی (ره) سال‌ها پیش در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: « این مجلس فراهم آمده از اللّه اکبر های مردم است؛ اگر بنا باشد که این مجلس قدمی برخلاف اسلام بگذارد، مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیر مسلمین عمل کرده. با تمام قدرت، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود، مجلس باید مسائل را طرح بکند. و رد و بدل و انتقاد صحیح، بدون جار و جنجال، بدون هیاهو، مسائل را بگویند.»

 

مردم محترم شهرستان ماهشهر،امیدیه و هندیجان ؛ همانگونه که مستحضرید برخی جریان‌های سیاسی در تلاش بودند که استیضاح آقای فرجی دانا، وزیر علوم دولت یازدهم که روز چهارشنبه همین هفته در مجلس شورای اسلامی برگزار شد را با استفاده از انواع برچسب‌ها به حاشیه رانده و آن را سیاسی و جناحی قلمداد کنند.

تلاش این طیف تندرو برای فرار از پاسخ‌گویی به سوالات منتقدان و تصحیح ایرادات وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حالی انجام گرفت که رهبرمعظم انقلاب در اولین دیدار با هیئت دولت یازدهم بر لزوم تداوم رشد علمی در دانشگاه‌ها و عدم تسلط جریانات سیاسی و غالب شدن فضای تنش در دانشگاه‌ها تاکید داشتند، مع الوصف وزیر منصوب در این وزارتخانه نه تنها به منویات رهبر معظم انقلاب عمل نکرد، بلکه در حرکتی کاملا متضاد؛ با انتصاب مدیران و شخصیت‌های فعال در فتنه ۸۸ فضای دانشگاه را دچار چالشهای سیاسی کرد ورشد علمی دانشگاهای کشور را تحت تاثیر قرار داد که بعنوان مثال از این دست انتصابها می توان به انتصاب رعایایی به عنوان سرپرست دانشگاه مادر استان یعنی دانشگاه شهید چمران اهواز اشاره کرد؛ که پخش فیلم حضور این شخص در تظاهراتهای غیر قانونی سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی همگان را از این نوع انتصابات شگفت زده کرد.

این در حالی است که در دیدار با اعضای دولت؛ امام خامنه ای در توصیه ای به وزیر علوم و بهداشت فرمودند:

«من خواهش می کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریتى که دانشگاه را مرکز جوَلان سیاسى وتلاشها و فعّالیّتهاى جناحهاى سیاسى قرار ندهید. سمّ مهلک حرکت علمى این است که دانشگاه‌ها تبدیل بشوندبه باشگاه‌هاى سیاسى؛ کارى که در یک دوره‌اى انجام گرفت»

متاسفانه خط مشی وسلوک مدیریتی وزیر محترم علوم در مدت یک ساله، به صورت کاملا شفاف دارای سویه های سیاست زدگی در مدیریت وزارت علوم و دانشگاه ها بوده است و وزارت علوم که می توان گفت یکی از وزرات خانه های صنفی محسوب می شود با رویکردهای حزبی اداره شد و پیامد این امر چیزی جز به حاشیه رفتن وظیفه اصلی و اساسی وزارت علوم یعنی در کانون توجه قرار دادن رشد علمی کشور نبود.

سیاست زدگی در وزارت علوم متاسفانه تمام موضوعات را تحت الشعاع خود قرار داد به نحوی که عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و حتی صنفی در دانشگاه ها، جولانگاه تاخت و تاز منش های سیاسی خاص و حتی معارضان نظام اسلامی قرار گرفته است.در ذیل به چند مورد از اقدامات این چنینی وزیر اشاره خواهد شد.

انتخاب روسای دانشگاه ها در مقابل رویه های قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی و حتی خلاف دستور صریح مقام ریاست جمهوری که شاهد مثال آن نحوه ی انتخاب و سیاسی کاری در ماجرای ریاست دانشگاه تهران و دانشگاه مادر استان خودمان چمران اهواز است و همچنین انتصاب افراد نقش افرین در فتنه ۸۸ در دانشگاه ها و وزارت علوم که من جمله می توان از آقایان نیلی منفرد و توفیقی در وزارت علوم و افرادی چون آقایی جنت مکان و دادخواه در دانشگاه چمران و روسای برخی دانشگاه های سراسری یاد کرد.

متاسفانه سیاست زدگی وزارت علوم به عرصه های صنفی نیز سرایت کرد و امسال شاهد آن بودیم که مدیریت وزارت علوم قصد آن را داشت که همایش صنفی سالانه مدیران مسئول نشریات دانشجویی کشور را به عرصه ای برای حضور فتنه گران تبدیل کند. این موضوع با دعوت هادی خانیکی برای سخنرانی در جمع مدیرمسئولان نشریات دانشجویی به مرحله عمل رسید که خوشبختانه با اعتراض مدیر مسئولان نشریات دانشجویی، وزارت علوم در برابر خواست دانشجویان کوتاه آمد و شخص دیگری به عنوان سخنران این مراسم انتخاب شد.

یکی از مهمترین مواردی که خاطر اساتید و دانشجویان انقلابی برخی از دانشگاه‌ها را مکدر کرده است، انتشار پی در پی نشریاتی سراسر توهین به مقدسات و ایجاد شبهات مختلف به ساحت مقدس دین، قرآن، مذهب و ولایت فقیه است و جالب‌تر اینکه این نشریات، عنوان «دانشجویی» را هم به خود می‌چسبانند!در حالی که متخصصین امر به راحتی دریافتند که نگارش و آماده‌سازی چنین نشریاتی خارج از مجموعه‌ها و کانون‌های دانشگاهی و با استفاده از بودجه‌های کلانی است که از ناکجا آبادهایی معلوم‌الحال تأمین می‌شوند، صورت می‌گیرد.نمونه این موضوع را می توان در دانشگاه مدنی آذربایجان شرقی به وضوح مشاهده کرد.وبعنوان مثالی دیگر در استان خودمان می توان به دادن مجوز نشریه و تشکل در دانشگاه چمران اهواز به دانشجویی با سابقه زندانی بودن در زندان کارون اهواز به جرم کشیدن کاریکاتور پیامبر اعظم در دوران دانشجویی و دانشجوی دیگری که اخراجی از دانشگاه خرم آباد و تهران را به دلیل عقاید مارکسیستی و نقش آفرینی در فتنه ۸۸ را در کارنامه دارد؛ اشاره کرد.

ایجاد ابهام در صحت و سقم پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی و ایجاد مشکلات برای بورسیه شدگان وزارت علوم در خارج از کشور و ایجاد زمینه برای دست آویز شدن این موضوع برای بازیهای سیاسی و عدم اعلام مواضع و امار دقیق در این باره در زمان لازم.از جلمه شایعه کذب وجود بستگان نمایندگان انقلابی مجلس در بین بورسیه های وزارت علوم و به همین واسطه و بهانه حمله رسانه های خارجی (بی بی سی و صدای امریکا) و حامی وزیر به دو نفر از اعضای اصلی جبهه انقلاب اسلامی که دکتر زارعی در نطق خود گفت در پاسخ به شایعه ی بورس گرفتن برادرم باید بگویم که من سه برادر دارم که یکی شهید شده و دوتای دیگر هیچ گاه دانشجو و دانشگاهی نبوده اند.

بازگشت دانشجویان و اساتیدی که طبق مقررات کشور و وزارت علوم و به خاطر تخلف از قانون،توسط مراجع ذی صلاح از دانشگاه اخراج شده اند و بسیاری از آنان سابقه ی اغتشاش و آشوب و فساد اخلاقی(برای نمونه استاد دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز) در دانشگاه ها را در ماجرای فتنه ۸۸ در پرونده خود دارند.

این ها همگی بخشی از تخلفاتی است که در صدرات ایشان رخ داده و دانشجویان دانشگاههای سراسری خواهان برخورد قاطع مجلس شورای اسلامی با اینچنین رفتارهای گزینشی و حزبی شده بودند. که الحق نمایندگان انقلابی مجلس از جمله حاج حبیب آقاجری به وظیفه ی شرعی در این زمینه عمل نمودند. و ما مردم ماهشهر؛ امیدیه و هندیجان بر خود واجب میدانیم که از نماینده ی خود در مجلس شورای اسلامی تشکر وبژه بعمل آوریم و این تشکر از این جهت است که جریانهای تندرو سعی داشتند استیضاح کنندگان را سهم‌خواهان سیاسی معرفی کنند و با رسانه های مجازی و مکتوب گسترده شانتاژهای شدید تبلیغاتی علیه نمایندگان انقلابی در کشور و آقای آقاجری در استان و شهرستان راه انداختند و سعی در انحطاط و تخریب افکار عمومی علیه نمایندگان منتقد وزیر داشتند. اما نمایندگان انقلابی مجلس و حاج حبیب آقاجری نشان دادند که در تهدیدها و فشارها راه را گم نمی کنند و مانند بعضی از نمایندگان که ترس از رای آوردن در انتخابات سال آینده مجلس را دارند منافع ملی را فدای منافع شخصی و رای آوری خود نمی کنند. و این مواضع صحیح در حافظه تاریخی مردم انقلابی ماهشهر امیدیه و هندیجان خواهد ماند .

ان شا الله جناب آقای آقاجری از اینکه شاهد بودیم فضای دانشگاه‌هایمان توسط افرادی مجرب و با تقوا چون شما رصد می‌شود، قوت قلب گرفتیم. و در پایان لازم می دانیم از این که در مقابل دیدگان ملت، با ارائه شواهد و مدارک مستدل و مستند، از آرمان‌های اصیل انقلاب دفاع کردید و موجبات رضایت و خوشنودی مردم – و بالاخص قشر همیشه بیدار دانشجو- را فراهم نمودید، از شما و همکاران بزرگوارتان تشکر و مراتب ویژه حمایت خود را از جنابعالی و همفکران انقلابی‌تان اعلام کنیم. خداوند حافظ آبروی کسانی است که برای حق، آبروی خود را بر طبق اخلاص می گذارند. مردم ایران شجاعت و اخلاص  شما را به چشم خود دیدند واین صحنه‌ی دیدنی آبرویی برای شما شد، که قطعا در کارنامه شما خواهد درخشید.حال بگذار علیه تان شب نامه پخش کنند.

                               والعاقبه للمتقین      

 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.