آغاز طرح ضربتی جمع کردن ماهواره از پشت بامهای تهران

عصر جنوب: شفاآنلاین نوشت:

ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ ازچند روز قبل طرح ضربتی جمع آوری ماهوارها را دردستورکارقرارداده اند.

برخی مخاطبان درتماس با این پایگاه خبری اعلام کرده اند که ماموران با مراجعه به ساختمان ها ی مسکونی ضمن ارایه حکم قضایی وارد خانه ها شده و به جمع آوری دیش ها و تجهیزات ماهواره می پردازند.

این طرح طی روزها اخیر با جدیت ازسوی ماموران پلیس آغازشده و همچنان نیز در مناطق مختلف شهر به خصوص شمال ،شمال غرب ،شمال شرق وغرب ادامه دارد.

گفتنی است طبق قوانین استفاده از تجهیزات ماهواره ای بدون مجوز ممنوع می باشد.

این در حالی است که محدودیت‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از استفاده شهروندان از تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌ای جدید وضع شده، نتایج مورد نظر دستگاه‌های مسئول را نتوانسته تامین کند.

در همین راستا رئیس‌جمهور کشورمان چندین بار از جمع‌آوری ماهواره‌ها انتقاد کرده است. دکتر روحانی سال گذشته و در سفر به نیویورک، در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ گفته بود: در ایران همه به راحتی به شبکه‌های ماهواره دسترسی دارند و حتی روی پشت‌بام‌های هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید.

همچنین وی در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری با استناد به تحقیقات صورت‌گرفته کارشناسان گفته بود که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است و «بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است.»

او همچنین گفته بود: مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم. نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است، نه بین آنها.

روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص ماهواره‌ها نیز گفت: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در همین زمینه گفته بود: بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.