رییس خانه کارگر خوزستان: محیط کار کارگران خوزستانی نا امن است

عصر جنوب: رییس خانه کارگر استان خوزستان گفت: کارگران خوزستانی در محیط های کار بدون ایمنی مشغول به کار هستند.

ˈ آقایار حسینیˈ شامگاه سه شنبه در نشستی مدیران کل استان خوزستان با اصحاب رسانه در محل تالار اجتماعات نیوساید اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عمده ترین مشکلات کارگران در استان خوزستان عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران و عدم ایمنی محیط کار کارگران است.


وی گفت: کارگران ساختمانی از آن دسته کارگرانی هستند که در معرض بیشترین خطر هستند و در محیط هایی کار می کنند که ایمنی لازم را ندارد و ازاستانداردهای ایمنی از جمله پوشش مناسب ایمنی استفاده نمی کنند.

حسینی در ادامه بیان داشت: متولی نظارت بر ایمنی محل کار کارگران و پرداختی آن ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است، اما متاسفانه نظارت از سوی این ارگان ها به اندازه کافی انجام نمی شود و کارگران خوزستانی وضعیت نامناسبی دارند.

رییس خانه کارگر استان خوزستان با اشاره به اینکه میزان خطر در محیط کار بیشتر متوجه کارگران ساختمانی است بیان داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار کارگر ساختمانی در استان وجود دارد که کمتر از ۱۰ هزار نفر از این تعداد بیمه شده هستند و اغلب کارگران ساختمانی بر اثر حوادث یا کشته می شوند و یا صدمات بسیار جدی می بینند که قادر به کار کردن نخواهند بود.

وی گفت: با کشته شدن کارگران ساختمانی، نان آور خانواده از بین می رود از این رو باید بیش از پیش به این قشر کارگر و بیمه این افراد توجه کرد چرا که تمامی کارگران در هر بخشی که کار می کنند جزو مشاغل سخت هستند و در معرض خطر قرار دارند.

حسینی بیان داشت: در حال حاضر ۷۵۰ هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد، اما آمار دقیقی از کارگران بیمه نشده وجود ندارد ولی به طور تقریبی ۵۰۰ هزار کارگر بیمه نشده در استان وجود دارد.

رییس خانه کارگر استان با اشاره به وضعیت نامناسب کارگران در استان بیان داشت: با توجه به پتانسیل خوزستان و رکودی که در واحدهای تولیدی خوزستان به وجود آمده کارگران وضعیت مناسبی ندارند.

وی در ادامه بیان داشت: فعالیت کارگران خوزستانی در زیر آفتاب سوزان و هوای بسیار گرم خوزستان شرایط کاری را برای آن ها بسیار دشوارتر و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد از این رو باید به ایمنی و سلامتی کارگران خوزستانی توجه ویژه شود.

حسینی خواستار نظارت هرچه بیشتر سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر وضعیت کارگران خوزستانی شد.

رییس خانه کارگر استان با اشاره به وضعیت کارگران چند واحد تولیدی از جمله کارخانه قند و کارگران نیشکر هفت تپه افزود: مشکلات این کارگران همچنان ادامه دارد و حقوق و مزایای آن ها هنوز رسیدگی و پرداخت نشده است.

وی با اشاره به کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر افزود: مشکلات این کارگران نیز همچنان ادامه دارد و نزدیک به ۱۸ ماه است که حقوق و مزایای آن ها پرداخت نشده است، و در گذشته در این کارخانه ۳۰۰ کارگر مشغول به کار بودند که هم اکنون یکصد نفر کار می کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.