امام جمعه آبادان: حق‌الزحمه‌های گزاف از جامعه پزشکی رخت بربندد

عصر جنوب: امام جمعه آبادان گفت: حق‌الزحمه‌های گزاف اگر چه در مواردی اندک رخ می‌دهد اما باید سعی شود تا از جامعه پزشکی رخت بربندد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز پزشک که در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، ضمن تبریک این روز به پزشکان و داروسازان اظهار کرد: تلاش پزشک برای رفع بیماری از جامعه و تامین سلامت و صحت کار بزرگی است که باید از آن به نحو شایسته‌ای قدردانی کرد.

وی خطاب به پزشکان حاضر در جلسه افزود: در کنار فرد بیمار، سوز دعایی از سمت همراهان وجود دارد که بخشی از آن عاید شما پزشکان می‌شود، این دعا شما را از بسیاری مسائل حفظ می‌کند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: هنگامی که پزشکی در راه معالجه یک بیمار قدم برمی‌دارد به مثابه آن است که پزشک تازه متولد می‌شود، خداوند مزد پزشکان متعهد، اهل نماز و کاردان را با گذشت از تقصیرات احتمالی آنان می‌دهد.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌هایی که ما به آن مبتلا می‌شویم در مباحث اخلاقی نهفته است به طور مثال با قطع صله رحم، عمر آدمی کوتاه می‌شود.

وی یادآور شد: باید مباحث پیشگیرانه از ابتلا به بیماری همچون نحوه زندگی و غذا خوردن را به مردم آموزش دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان از بازگرداندن سلامتی و امید به بیمار و خانواده وی، به عنوان یکی از کارهای اصلی پزشکان نام برد و گفت: رفتار مناسب، تلاش، آراستگی به محاسن اخلاقی، پایبندی به احکام دینی و شرعی و سنگ صبور خانواده‌های بیمار بودن از جمله ویژگی‌های یک پزشک به شمار می‌رود.

امام جمعه آبادان افزود: معرفت به خدا و خلق خدا باید متناسب با مدارج علمی بالا رود چرا که در غیر این صورت از حق فاصله گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: در برخی از جاها که البته آبادان شامل آن نیست، گاها شنیده می‌شود که برخی از پزشکان به حرفه پزشکی به عنوان تجارت و از بیماری به عنوان کالا برای گرفتن حق‌الزحمه‌های بسیار زیاد که بار مالی زیادی را بر گردن مردم تحمیل می‌کند، استفاده می‌کنند.

به گفته ابراهیمی‌پور، این مسئله اگر چه در مواردی اندک رخ می‌دهد اما باید سعی شود تا از جامعه پزشکی رخت بربندد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.