اهدای ۶ دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان

عصر جنوب: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهدای چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان گفت: ۶ دستگاه دیالیز دیگر با کمک انجمن حمایت از بیماران خاص به این بیمارستان اهدا می‌شود.

 

نصرالله حسونی بحرینی ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در محل سرسرای اجتماعات دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: با کوشش پزشکان ماما در زمینه ارائه آموزش‌ها و راهکارهای مناسب به زنان باردار در منطقه، میزان زایمان طبیعی در زنان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته به میزان بیش از ۹۰۰ میلیون تومان خدمات درمانی رایگان به بیماران تصادفی ارائه شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۴۰۰ میلیون ریال خدمات رایگان به بیماران نیازمند فاقد توانایی مالی و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات رایگان به بیماران خاص در سال گذشته به عنوان دیگر کارهای صورت گرفته نام برد.

حسونی بحرینی تصریح کرد: سال گذشته همچنین ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بیمارستان بهشتی  و ۲۰۰ میلیون تومان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی برای تکمیل و تجهیز این دو بیمارستان هزینه شد.

وی با اشاره به اهدای چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان یادآور شد: شش دستگاه دیالیز دیگر با کمک انجمن حمایت از بیماران خاص به این بیمارستان اهدا می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۰ متخصص به مجموعه کادر درمانی بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت‌الله طالقانی آبادان افزوده شد.

*مقیم شدن پزشکان در بیمارستان‌ها

حسونی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از پانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال در آبادان گفت: بر اساس این طرح، بیماران در مراجعه به بیمارستان‌ها برای پرداخت، هزینه درمان به ازای مراجعه هر بیمار در شهر ۱۰ درصد و به ازای هر بیمار در روستا پنج درصد از کل هزینه را پرداخت می‌کند.

وی افزود: بیمارانی که مراحل درمان آنها در بیمارستان دنبال می‌شود در صورت نیاز به دریافت برخی خدمات که در بیمارستان قابل ارائه نیست از جمله ام آر آی، رادیولوژی و آزمایشگاه، بر اساس قراردادی که با برخی مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی در شهر منعقد کرده‌ایم، ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به روی آوردن زنان به زایمان طبیعی خاطر نشان کرد: با توجه به رایگان شدن زایمان طبیعی زنان در بیمارستان‌ها بر اساس طرح تحول سلامت، تمایل زنان به این شیوه از زایمان افزایش یافته است.

حسونی بحرینی در زمینه مقیم شدن پزشکان در بیمارستان‌ها ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با متخصصان، از ساعت ۱۴ تا ۲۰ چند نفر از این متخصصان با استقرار در بیمارستان‌های سطح شهر به ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی به بیماران ارائه خدمات می‌کنند.

* راه‌اندازی کلینیک ویژه در دانشکده علوم پزشکی آبادان/ افزوده شدن نیروهای جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی کلینیک ویژه در دانشکده علوم پزشکی آبادان در آتیه‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این کلینیک، تمام متخصصان از ساعت ۱۶ تا زمانی که بیمار وجود داشته باشد حاضر و به ارائه خدمات درمانی مرتبط با هر تخصص می‌پردازند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه کیفیت تمام خدمات ارائه شده در این کلینیک با آنچه که در مطب‌ها ارائه می‌شود مطابقت دارد تصریح کرد: بیمارانی که به این کلینیک مراجعه می‌کنند به جای پرداخت ۲۶ هزار تومان حق ویزیت پزشکان متخصص، تنها ۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

به گفته حسونی بحرینی، این کار در راستای ارائه خدمات بهتر، بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزوده شدن نیروهای آماده به خدمت از آبان‌ماه امسال به مجموعه گفت: امید می‌رود تا به ورود این افراد کیفیت خدمات قابل ارائه افرایش یابد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، خطاب به پزشکان حاضر در آئین یادآور شد: باید در زمینه اعتمادسازی و جلب رضایت مردم بکوشیم تا آن اعتباری که به واسطه اندک پزشک‌نماها به دلیل دریافت دستمزدهای خارج از تعرفه دچار آسیب شده بهبود یابد و جایگاه پزشکان همواره حفظ شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.