افتتاح فاز نخست بزرگ‌ترین طرح زیست محیطی در رامهرمز

عصر جنوب: مدیر عامل آبفای خوزستان از افتتاح فاز نخست بزرگ‌ترین طرح زیست محیطی شهرستان رامهرمز به مناسبت هفته دولت خبر داد.

علی‌اکبر علیمرادی اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب رامهرمز که ۶ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ظرفیت دارد، بیش از ۲۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث فاز نخست این تصفیه‌خانه پیشرفته که به روش‌های نوین تصفیه فاضلاب فعالیت می‌کند را بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تصفیه‌خانه با هدف تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهری، حفظ محیط زیست و کمک به حفظ منابع آب‌های زیرزمینی احداث شده و از پساب خروجی آن جهت آبیاری بیش از ۱۴ هکتار از مزارع صیفی‌جات این منطقه استفاده خواهد شد.

مدیر عامل آبفای خوزستان، ظرفیت نهایی تصفیه خانه رامهرمز را ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: تاکنون کار احداث سازه این تصفیه‌خانه پیشرفته تمام شده و تجهیزات مورد نیاز برای بهره‌برداری از فاز نخست نصب شده‌ است.

رئیس هیئت مدیره آبفای خوزستان در ادامه یادآور شد: از ابتدای اجرای شبکه فاضلاب و بر اساس شرایط خاص فروش اوراق مشارکت، ۲۲ برابر سال‌های گذشته در رامهرمز عملیات اجرایی انجام شده است.

وی با اشاره به احداث ۴۵ کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهرستان رامهرمز عنوان کرد: با اجرای طرح اوراق مشارکت میزان بهره‌‌مندی مردم از شبکه فاضلاب شهری در زمان حاضر از ۱۳ به ۳۵ درصد ارتقا یافته و با اتمام کار احداث شبکه فاضلاب در شهرستان رامهرمز فاضلاب همه مشترکان به سمت تصفیه‌خانه هدایت خواهد شد.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.