فولاد خوزستان با جوانهایش به صدر جدول می اندیشد/ نفت مسجدسلیمان تیم بی دفاع

عصر جنوب: سه نماینده خوزستان در لیگ برتر شرایط مشابهی ندارند. فولاد با جوانهایش همچنان روزهای خوبی را تجربه می کند و به دنبال کسب صدر جدول است ولی از آن طرف تیم های استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان روزهای پرحاشیه و پرتنشی را تجربه می کنند.

فوتبال خوزستان در پنج هفته نخست لیگ برتر باشگاه های کشور، روزهای پراسترسی را پشت سر گذاشته و در اغلب بازی های این تیم ها شاهد بروز حواشی برای خوزستانی ها بوده ایم که البته فولاد خوزستان به علت کسب نتایج مناسب از این وضع دور بوده است.

فولاد خوزستان که امسال با وجود از دست دادن ستاره هایی که با آنها به سقف آرزوهای هر تیمی در لیگ برتر یعنی قهرمانی دست یافت، با تکیه بر چند بازیکن خارجی شایسته و تعدادی جوان شرجی چشیده توانست با وجود بی ستاره بودن همچنان در آسمان لیگ برتر ایران بدرخشد.

تیم فولاد که گفته می شد با خروج ستاره هایش، روزهای تاریکی انتظارش را می کشند و با مشکل توامان مصدومیت و محرومیت ناشی از مشکل دار بودن کارت پایان خدمت برای بختیار رحمانی ستاره بی چون چرای فولاد در لیگ برتر فصل گذشته، این وضع تاریک تر هم ترسیم شده، تا اینجای کار یکی از تیم های با کیفیت لیگ برتر بوده است.

این تیم هم اکنون با ۱۰ امتیاز از پنج بازی در رده چهارم لیگ برتر قرار گرفته که البته با تیم دوم جدول هم امتیاز است و این در حالی است که هزینه های تیمداری فولاد در مقایسه با تیم های پرهزینه ای مثل تراکتور سازی تبریز، سپاهان اصفهان، پرسپولیس و استقلال تهران که تقریبا هم رده و حتی پائین تر از فولاد هستند قابل قیاس نیست.

در این بین نمی توان از نقش دراگان اسکوچیچ سرمربی این فصل این تیم اهوازی و ارتباط خوب این مربی با بازیکنان جوان و نسل جدید ستاره های فولاد را نادیده گرفت. او با میدان دادن به این جوانها نه تنها درس نترسیدن به اهالی فوتبال داده است بلکه به یک جانشین خوب برای حسین فرکی و یک سکاندار مطمئن برای باشگاه فولاد تبدیل شده است.

فولاد در آخرین بازی خود از دیار نصف جهان با یک امتیاز ارزشمند به اهواز بازگشت تا جمعه این هفته در هفته ششم لیگ برتر باشگاه های کشور از سایپایی میزبانی که در راس کادر فنی آن مجید جلالی که سابقه هدایت چندین ساله فولاد را در کارنامه ثبت کرده در اختیار دارد و بی شک این مربی بهتر از هر کسی در فوتبال ایران فولاد و فوتبالش در روزهایی که رطوبت هوای اهواز به ۹۰ درصد هم می رسد را می شناسد.

بی شک فولاد برای این بازی تنها برای پیروزی به میدان می رود هر چند این تیم انتظار دارد در ورزشگاه تختی اهواز هواداران دو آتیشه فوتبال خوزستان همانند بازی های آخر فصل قبل حضوری درخشان برای حمایت از تیم خود داشته باشند.

استقلال خوزستان قعر نشین پرحاشیه

اما دیگر نماینده فوتبال اهواز در لیگ برتر باشگاه های کشور، حال و روز خوشی ندارد و در این مدت حتی از سوی هواداران کم تعداد این روزهایش که در آخرین بازی تعداد آنها به ۲۱۴ هم نرسید مورد انتقاد قرار گرفته است. استقلال خوزستان که در این فصل با هدف جوانگرایی پا به عرصه رقابت های لیگ برتر گذاشت و ستاره هایش همانند عادل کلاه کج، حسین کعبی، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی و سهراب بختیاری زاده را از دست داد خیلی زود متوجه شد با این شیوه جذب بازیکن، باید همانند فصل قبل تنها باید برای سقوط نکردن بجنگد تا کسب رده های بالای جدول رده بندی لیگ برتر

استقلال خوزستان که راس کادر فنی خود عبدالله ویسی از مربیان بومی خوزستان را در اختیار دارد تا هفته پنجم، هنوز در حسرت پیروزی است و در جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر در رده بسیار پائین پانزدهم قرار دارد. این تیم در آخرین بازی خود در اهواز به زحمت و برخلاف تصور موفق به کسب امتیاز از ذوب آهن شد و هوای شرجی اهواز بیش از اینکه تیم اصفهانی را عذاب دهد بازیکنان خوزستانی را از پا در آورد.

نتایج ضعیف تیم استقلال خوزستان کار را به اینجا رسانده که هم اکنون زمزمه های برکناری عبدالله ویسی سرمربی این تیم در محافل ورزشی پیچیده است هر چند مسئولان این باشگاه به شدت این موضوع را تکذیب کرده اند.

در همین خصوص بهمن روشنایی سرپرست تیم فوتبال استقلال خوزستان می گوید: هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان برخلاف شایعات موجود هیچ برنامه ای برای تغییر سرمربی ندارد و با قدرت از عبدالله ویسی حمایت می کند.

وی افزود: در لیگ یک ما با اعتماد به باقری نیا به لیگ برتر آمدیم و در سال گذشته نیز با اعتماد به عبدالله ویسی رتبه خوبی در جدول کسب کردیم و من مطمئن هستم امسال هم ما با اعتماد به این مربی برای سقوط نمی جنگیم و در پایان لیگ رتبه تک رقمی کسب می کنیم.

استقلال خوزستان شنبه این هفته در شمال کشور به مصاف انزلی چی ها می رود که آنها امسال با نصرت ایراندوست سرمربی بومی خود روزهای ناخوشی را نمی گذرانند و با پنج امتیاز در رده یازدهم لیگ برتر قرار دارند.

نفت مسجد سلیمان تیم بی دفاع

دیگر تیم خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند تا این هفته از رقابت ها نتایج درخور توجهی را کسب نکرده و این امر هواداران دو آتیشه و پرشمارش را راضی نمی کند به همین دلیل هوا در اولین شهر نفتی خاورمیانه برای نفت پس است.

نفت مسجدسلیمان که با مشقت فراوان امکان انجام بازی های خانگی خود را در شهرش به دست آورد این روزها با انتقادات و شعارهای تند هواداران خود در برابر حریفان سر تعظیم فرود آورده و چشم انتظار روزهای آینده است تا شاید کسب یک پیروزی آنها را از این شرایط نه چندان مناسب دور کند. به خصوص اینکه نفت تبدیل به بی دفاع ترین تیم لیگ برتر شده زیرا پنج گل از شش گل دریافت شده این تیم از روی شوت های از راه دور بوده است.

نفت مسجدسلیمان در آخرین بازی خود در این شهر و در برابر چشمان هواداران پرتعداد خود در برابر گسترش فولاد تبریز به تساوی یک بر یک رضایت داد که این امر به مذاق هوادارانش خوش نیامد و آنها شعارهای تندی را علیه اعضای این تیم سر دادند که با دلخوری سرمربی تیم مواجه شد و باقری نیا تهدید کرد در صورت ادامه این وضع عطای کار در مسجدسلیمان را به لقایش می بخشد هر چند وقتی شرایط سخت بعد از بازی فروکش کرد؛ وی اعلام کرد تحت هیچ شرایطی نفت را رها نمی کند.

سرمربی نفت مسجدسلیمان در مورد حرفهای بعد از بازی با گسترش فولاد تبریز می گوید: من نگفتم می روم. اصلا به این نکته که اگر شرایط اینطور باشد نمی توانم فعالیت کنم هم اشاره ای نکردم. هرگز چنین حرفی نمی‌زنم. فردی که چنین حرفی بزند و به چنین جایی برسد بهتر است یک دقیقه هم معطل نکند و برود. من کاملا به تیمم ایمان دارم و نقاط امیدوار کننده ای زیادی در آن می‌ ینم. بازیکنان خوب و جوانی داریم که به تدریج وارد ترکیب تیم می شوند و حرفهای زیادی برای گفتن دارند. من هم با قدرت به کارم ادامه می دهم.

مجید باقری نیا ادامه می دهد: متاسفانه شوت از راه دور بلای ‌جانمان شده است. این یک نقیصه برای تیم ‌ما است. ما شش گل خوردیم که پنج گل آن از راه دور بود. باید این نقص را برطرف کنیم. در گل زدن هم مشکل داریم و موقعیتهای زیادی را هدر می دهیم. تا آخر همین هفته مهاجم برزیلیمان اضافه می شود و امیدوارم بتوانیم خیلی زود کارهای مربوط به بازیش را انجام دهیم و او را در اختیار داشته باشیم. امیدوارم داسیلوای برزیلی بتواند مشکل‌مان در خط حمله را برطرف کند.

حمایت از باقری نیا

محمد نظری مدیر عامل باشگاه نفت مسجدسلیمان هم در در خصوص حمایت از سرمربی تیمش می گوید: در بازی برابر گسترش فولاد تبریز بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم. البته اشکالاتی وجود دارد که باقری نیا می تواند آنها را برطرف کند.

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان افزود: حامیان مالی ما تاکنون یک ریال هم به ما نداده است. ما این موضوع را پیگیری می کنیم و پیگیری های ما در حدی است که کارهای اصلی خود را رها کرده ایم و به دنبال کاری هستیم که در حیطه وظایف ما نیست. به هر حال انتظار داریم هیئت مدیره و وزارت نفت پیگیر این موضوع باشند تا مشکل مالی باشگاه برطرف شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.