طنز/ بترسید از روزی که نان بدون دخالت گندم دست‌تان بدهند!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رضا ساکی در ایسنا نوشت:

قدیم برای تقلب کردن در چیزی به اصل آن چیز نیاز بود. مثلا برای تقلب در شیر به مقداری شیر نیاز بود. یعنی اگر کسی ۱۰۰ لیتر شیر داشت می‌توانست ۵۰ لیتر آب قاطی آن کند و بفروشد. یا مثلا پالم قاطی شیر کند و بفروشد. پس برای تولید شیر تقلبی به یک گاو شیرده و مقداری شیر نیاز بود. حالا اما با پیشرفت‌هایی که حاصل شده دیگر نیاز به اصل جنس نیست. مثلا الان برای تولید آب‌لیمو به لیمو نیاز نداریم. یعنی صنعت آب‌لیموگیری ما کاملا خودکفاست. آن‌قدر خودکفاست که حتی به خود لیمو هم نیاز ندارد.

زمانی برای تولید عسل تقلبی به زنبور نیاز بود. روش هم این‌طوری بود که به زنبور مخلوط آب و شکر می‌خوراندند و عسل تولید می‌کردند. اما حالا رییس اتحادیه سراسری زنبورداران گفته است که یک نوع عسل در کشور تولید می‌شود که بدون دخالت زنبور است! یعنی برای درست کردن‌ آن به زنبور نیاز ندارند. حالا به چه چیز نیاز دارند خدا می‌داند و دقیقا معلوم نیست چه چیزی را به جای عسل به خورد مردم می‌دهند.

به هر حال اگر آثاری از دبه ماست یا لنگه کفش در عسل پیدا کردید و یا بعد از خودن عسل دل درد گرفتید و یا عسل‌تان مزه پتروشیمی می‌داد بدانید و آگاه باشید که آن عسل بدون دخالت زنبور درست شده است. تا طلاع‌ ثانوی بهترین روش برای خرید عسل هم این است که بروید و از سر کندو عسل بخرید. یعنی با چشمان خودتان ببینید که زنبور دارد دخالت می‌کند.

بترسید از روزی که نان بدون دخالت گندم دست‌تان بدهند.

باقی بقای‌تان

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.