کارت انرژی به جای یارانه نقدی؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تبدیل یارانه نقدی به کارت انرژی در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب طرح در سال آینده تمام خانوارهای ایرانی از کارت انرژی بهره‌مند می‌شوند.

امیرعباس سلطانی گمانه زنی های مطرح شده در خصوص حذف یارانه پر مصرف ها را از سوی دولت و مجلس رد کرد و گفت: در حال حاضر دولت مخالف اجرای این سیاست است.

به گفته وی، هم اکنون دولت خواستار پرداخت یارانه به تمام دهک های درآمدی است و پیش بینی می شود در سال آینده هیچ گروه درآمدی از دریافت یارانه حذف نخواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در ادامه از افزایش قیمت حامل های انرژی نظیر آب، برق و گاز در سال آینده خبر داد و گفت: قیمت این حامل های انرژی در سال آینده حداقل ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بروجن با اعلام این که ۳۴ درصد از بودجه کشور در سال آینده به نفت وابسته است ادامه داد: در سال آینده ۶۰ درصد از بودجه کشور به صورت غیر مستقیم به نفت وابسته است.

سلطانی، با اعلام این که قیمت نفت وضعیت خوبی ندارد قیمت هر بشکه نفت در سال گذشته را حدود ۱۰۰ دلار دانست و گفت: امسال این رقم کمتر از۵۰ دلار است و پیش بینی مجلس این است که بخش قابل توجهی از بودجه تحقق نمی یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اقتصاد بدون نفت امکانپذیر نیست و طرح این موضوع کاربرد تبلیغاتی دارد این در حالیست که در لایحه بودجه سال ۹۴ با توجه به شرایط کشور انضباط مالی خوبی دارد و از شفافیت و قانونمندی خوبی برخوردار است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.