روزانه یکهزار و ۱۰۰تریلی عراقی در جاده های خوزستان در تردد هستند

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تردد روزانه یکهزار و ۱۰۰تریلی عراقی در جاده های ترانزیتی خوزستان خبرداد.

به گزارش رهیاب نیوز جهانبخش امانی اظهار داشت:تردد روزانه یکهزار و ۱۰۰تریلی عراقی در جاده های ترانزیتی خوزستان به طور مستمر ادامه داشته و  این تردد، هر روز از عمر جاده های این استان به دلیل بار سنگین، می کاهد.

وی گفت: بحث تخلفات جاده ای این خودروها و جرایم رانندگان آنها توسط پلیس و پلیس راه کنترل می شود ، اما متولی اصلی ساماندهی این خودروها سازمان حمل و نقل جاده ای کشور است.

جهانبخش امانی افزود: در چند مورد، تخلفات این رانندگان مبنی بر برخورد با گاردریل و تاسیسات حاشیه جاده ها ، به اداره کل راه و شهرسازی گزارش که از طریق بیمه این جرایم دریافت شد.

وی اضافه کرد: جرایم دریافتی از این رانندگان به طور مستقیم به خزانه واریز می شود و از آنجایی که رانندگان خودروها مانند آنچه در کشور وجود دارد سقف کوپنی در پرداخت جرایم دارند اگر میزان جریمه ها بیش از این سقف باشد بقیه را خود رانندگان پرداخت می کنند.

امانی گفت: قرار بود تردد این خودروها در جاده های کشور توسط سازمان حمل و نقل جاده ای ساماندهی، و استراحت گاه هایی هم برای آنها در نظر گرفته شود که کارهایی در این چارچوب در دست انجام قرار دارد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، ادامه داد: در این ارتباط که ساعت ورود و خروج این خودروها باید چگونه باشد، کجا باید توقف کنند و تردد روزانه و شبانه آنها به چه نحوی باید باشد، هنوز تصمیم گیری نشده و مشخص و قانونی نیست.

امانی افزود: هم اکنون یک توقفگاه در ورودی ماهشهر برای توقف و استراحت این خودروها و رانندگان آنها در نظر گرفته شده و بخش خصوصی هم در اهواز به سمت الهایی، تقاضای احداث توقفگاه داده و مجوزهایی هم برای این کار دریافت شده است.

وی از در دست احداث بودن یک توقفگاه جدید جایگزین در ماهشهر به وسعت ۴۰ هزار متر خبر داد و گفت: با راه اندازی این توقفگاه در آینده رانندگان عراقی می توانند از آن استفاده کنند.

امانی اظهار کرد: از آنجا که این خودروها نه به شکل انفرادی که دسته جمعی در جاده ها تردد می کنند طبیعی است که مشکلات ترافیکی و حتی حوادث رانندگی ناشی از این ترددها را شاهد باشیم که در این ارتباط پلیس راه ، موظف به کنترل و برخورد جدی با متخلفان است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان هم در این ارتباط گفته، تردد این کامیون ها ، از بندر امام تا پل زال در شمال خوزستان، نه تنها باعث تخریب این جاده ها که باعث افزایش تصادفات و کشته های جاده ای شده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.