سالهای گذشته مردم ایران بنزن سرطان زا تنفس کردند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: منتقدان حذف بنزین پتروشیمی آیا قبول دارند که در سالهای گذشته بین هشت تا ١٠ میلیون لیتر سوخت پتروشیمی که دارای بنزن و آروماتیک سرطان زا و خطرناک بود در کشور توزیع شده است؟
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (چهارشنبه ـ ٢۴ دیماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران که در آستانه روز ملی هوای پاک برگزار شد در پاسخ به خبرنگار شانا گفت: منتقدان حذف بنزین پتروشیمی معتقدند این نوع بنزین در تهران توزیع نشده است، اما برای سازمان حفاظت محیط زیست، کل مردم ایران مهم هستند.

سعید متصدی افزود: بنزین پتروشیمی به آن دلیل که دارای مقادیر زیادی بنزن و آروماتیک سرطان زا و خطرناک است برای سلامتی کل ایران مضر است.

وی تصریح کرد: باید قبول کنیم که در سالهای گذشته بین هشت تا ١٠ میلیون لیتر سوخت پتروشیمی در کشور توزیع شد و بر اساس مستندات موجود، این نوع سوخت که دارای موادی خطرناک و سرطان زاست در تهران توزیع شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: حذف سوخت تولیدی پتروشیمی ها اقدامی شایسته است، زیرا به گزارش سازمان بهداشت جهانی که در سال ٢٠١٢ منتشر شد، بنزن موجود در هوا باید صفر باشد، درحالی که میزان این ماده در هوای شهر تهران در سال ٨٩، ٨٠۵ پی پی بی بوده است.

متصدی در خصوص  دستکاری در اعداد و ارقام دستگاههای سنجش آلودگی هوا گفت: اطلاعات دستگاههای سنجش آلودگی هوا دقیق و شفاف است و ما می توانیم اطلاعات خام این دستگاهها را در اختیار همه افراد قرار دهیم، چه لزومی دارد که سازمان حفاظت محیط زیست اطلاعات را دستکاری یا پنهانکاری کند؟

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش آلودگی هوا و یا کاهش آن متضرر یا منتفع نخواهد شد، اگر آزمایشهایی انجام می شود و یا عنوان می شود که کیفیت هوا نسبت به گذشته بهبود یافته است در مورد تمام آنها مدرک و سند داریم، اگر دستگاههای سنجش آلودگی هوا امروز اطلاعات غلط به ما بدهند در سالهای گذشته نیز باید این اطلاعات اشتباه باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.