کدام نمایندگان مطهری را از پشت تریبون به پایین کشیدند؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مجلس شورای اسلامی  صبح امروز در جریان سخنرانی علی مطهری دقایقی به تشنج کشیده شد و رئیس جلسه مجبور شد تا چند دقیقه برای آرام شدن جو دستور تنفس اعلام کند، ماجرا از آنجا شروع شد که علی مطهری در همگام تذکرات شفاهی به مسئولان به شورای عالی امنیت ملی به دلیل ادامه حصر تذکر داد.
به گزارش «تابناک»، این اقدام مطهری با واکنش برخی از نمایندگان همراه شد به طوری که ابوترابی رئیس جلسه، در تذکری به مطهری گفت، شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده، با ‌‌نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده ‌و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.
ولی علی مطهری در پاسخ به رئیس جلسه اظهار داشت: بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می‌‌داد، ولی ابوترابی در پاسخ گفت: نه، نطق شما انضباط مجلس را به هم می‌زند، و سپس سخنرانی خود را ادامه داد.
بار دیگر نمایندگان معترض با فریادهای دو دو و مرگ بر فتنه‌گر اجازه سخنرانی را ندادند و مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد، پس از آن تعداد زیادی از نمایندگان همچون ناصر سودانی نماینده مردم اهواز ، نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، ، نبویان، حاجی‌دلیگانی و… پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر، خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و ‌چند تن همچون عابد فتاحی سعی در میانجیگری داشتند.
این گزارش حاکی است، فتح‌الله حسینی که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بود، با برخورد فیزیکی دوطرف انجامید.
عابد فتاحی یکی از نمایندگانی که در زمان درگیری در کنار علی مطهری بو در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع گفت: در جریان نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی زمانی که وی در باره حصر صحبت می کرد برخی از نمایندگان به این قضیه اعتراض کردند.
وی گفت: در ابتدا نمایندگان با فریاد دو دو قصد مزاحمت در سخنرانی را داشتند، اما پس از آنکه ابوترابی سخنرانی را قطع کرد و تذکری را به مطهری داد در ابتدای شروع باقی مانده نطق نمایندگان با شعار مرگ بر فتنه گر و الله اکبر به سمت تریبون حمله کردند.
وی گفت: نمایندگان در هر حال سعی می کردند تا مانع ادامه سخنرانی شوند، که باعث ایجاد تشنج در صحن علنی مجلس شد، با اینکه رئیس جلسه سعی می کرد نمایندگان را آرام کند ولی نمایندگان بی توجه به تذکرات ابوترابی در جلو تریبون مجلس جمع شدند.
وی گفت: نمایندگان مهاجم با مطهری درگیری فزیکی ایجاد کردند اما درگیری در حد زیادی نبود، من خودم در نزدیک مطهری بودم، و مواظب بودم تا به مطهری آسیب جدی نرسد، نه تنها مطهری بلکه هیچ یک از نمایندگان دیگر هم آسیبی به آنها وارد نشود.
این نماینده گفت: به شکل فردی هیچ کس هیچ کسی را نزده است، فقط اگر ضربه ای هم وارد شده باشد در حالت عمومی بوده و ضربه ها کاملا موجی بوده است، مطهری هم آنچنان آسیب ندید فقط به زمین خورد، آن هم به خاطر این بود که وقتی نمایندگان هجوم آوردند وی به زمین خورد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.