سرکنسول ایران دربصره:شرایط برای گسترش روابط تجاری خوزستان با بصره و میسان عراق فراهم است

عصر جنوب: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره گفت:شرایط برای گسترش روابط تجاری خوزستان با استان های بصره و میسان عراق فراهم است.

ˈمحمد رضا مختص آبادیˈ دوشنبه در نشستی با استاندار خوزستان در اهواز افزود:همکاری میان خوزستان و عراق در بخش های صادرات از جمله خدمات فنی و مهندسی، تجارت و گردشگری مناسب، واکنون زمینه گسترش آن فراهم است.


وی گفت:با عنایت به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران درقبال تحولات عراق، و نقش مخرب گروه تروریستی داعش در شمال عراق، زمینه و شرایط برای توسعه روابط خوزستان با استان های عراقی همجوار ، به دلیل امنیت موجود در این منطقه، بطور کامل مهیاست.

در این دیدار،وی گزارشی از اوضاع سیاسی و اقتصادی عراق ارایه، و راهکارهای گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری خوزستان با استان های عراقی همجوار، و ظرفیت های موجود بررسی شد.

استاندار خوزستان نیز دراین دیدار نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان های عراقی همجوار خوزستان، به ویژه در بخش صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی،مهندسی اعلام آمادگی کرد.

ˈعبدالحسن مقتداییˈ افزود: دراین راستا نشست های کاری بین استانداران و کارشناسان اقتصادی خوزستان و استان های همجوار عراق برای بررسی راه های توسعه روابط تجاری و رفع موانع سرمایه گذاری شرکت های فعال خوزستانی درعراق و نیز توسعه صادرات برگزارشده است.

وی اظهارکرد:از لحاظ ساماندهی روابط تجاری و غیرتجاری باعراق و ساماندهی امور مرزی هرچند نسبت به گذشته پیشرفت هایی داشته ایم اما تا رسیدن به وضع مطلوب راه زیادی درپیش داریم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.