۴۲ طرح و پروژه عمرانی و فرهنگی در دزفول افتتاح شد

عصر جنوب: در سومین روز از هفته بزرگداشت دولت ۴۲ طرح و پروژه عمرانی ،فرهنگی ،خدماتی و اقتصادی با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مسوولان محلی در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.

ˈ فرج الله خبیرˈ روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در دزفول ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه با افزایش قدرت تولید می توان تورم و گرانی را مهار کرد گفت:با بهره گیری مناسب از ظرفیت ها می توان ، رشد و توسعه را شتاب بخشید.


وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در این خصوص گفت:با فرهنگ سازی و ارائه خدمات بیشتر وضعیت اقتصاد در جامعه بهبود می یابد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به شاخص های اقتصادی در دزفول اشاره کرد و گفت:شاخص های اقتصادی موجب در دزفول موجب شده تا بسیاری از مشکلات این شهرستان با کمک و سرمایه گذاری مردم مرتفع شود.

ˈمحمدرضا کرمی نژاد ˈ شهردار دزفول نیز از افتتاح ۳۱ طرح عمران شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت:اجرای ۳۵۰ هزار متر مربع آسفالت خیابانها با اعتباری افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال از جمله این طرح ها می باشد.

وی پیاده رو سازی ،فاز یک لوله گذاری زهکش نگارستان ، جدول بندی بلوار ملاصدرا ، بلوار پیام آوران،احداث فاز اول کنار گذر غرب به طول دو کیلومتر و عرض ۴۵ متر ،احداث و بهسازی پارک های محله ای نیشکر را از جمله طرحهای شهرداری دزفول عنوان کرد وگفت:با پیگیری صورت گرفته تعریض و آسفالت جاده محمدبن جعفر نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

ˈمحسن نمازی فرˈ مدیر توزیع برق دزفول نیز در آیین بهره برداری از ترانس سوم پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت زیبا شهر دزفول گفت:هدف از اجرای این طرح افزایش ضریب اطمینان و پایداری و توسعه شبکه برق مناطقی از شهر دزفول و ایجاد ظرفیت وتأمین برق متقاضیان جدید در بخش هایی از مرکز شهر دزفول وحومه می باشد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت:اجرای این پروژه با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر از خردادماه سال جاری آغاز شد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول از افتتاح مجتمع آبرسانی روستای شهید بهشتی دزفول خبر داد و گفت:این پروژه با چشم انداز ۳۰ ساله شامل حفر و تجهیز چاه عمیق آب شرب دو جداره ،تهیه و کار گذاری لوله خط انتقال آب پلی اتیلن ، احداث و نصب مخزن هوایی ذخیره آب فلزی و نصب سیستم تله متری به منظور مدیریت آب مخازن اجرا گردید.

ˈمحمدرضا رحمتی مهرˈ افزود:اعتبار هزینه شده برای این مجتمع آبرسانی ۱۸ میلیارد و ۸۶۵ میلیون ریال می باشد که روستاهای شهید بهشتی،سیدنور،شنگر علیا و چغاچشمه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

افتتاح مدرسه راهنمایی ۱۲ کلاسه ایثار در روستای محمدبن جعفر دزفول با زیر بنای دو هزار و۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های مورد بهره برداری در دزفول می باشد.

رییس اداره راه و شهرسازی دزفول نیز در آیین بهره برداری از اتوبان مجاور دانشگاه آزاد اسلامی گفت:این اتوبان با شش هزار متر مربع آسفالت و چهار هزار متر مربع جدول بندی و کف پوش گذاری اجرا شد.

ˈمنصور نظریان سیاهپوش ˈ اعتبار هزینه شده برای این اتوبان را چهار میلیارد ریال دانست که با همکاری شهرداری دزفول بهره برداری شد.

همچنین با حضور معاون استاندار خوزستان هفت طرح جهاد کشاورزی در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول این طرح ها را شامل احداث شبکه های فرعی آبیاری،طرح آبیاری تحت فشار باغات مرکبات شهید رجایی و چهار طرح آبیاری تحت فشار در باغات مرکبات دزفول و نیز طرح توسعه قارچ دز عنوان کرد.

ˈاحمد زارعی ˈاعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شرکت کشت وصنعت قارچ دز(قارچ باران ) که از سال ۸۹ آغاز به کار کرد ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن قارچ خوراکی را دارد.

وی تولید کمپوست را از نیازهای ضروری تولید قارچ عنوان کرد و گفت:بزودی واحد تولیدی کمپوست نیز با اشتغال ۲۰ نفر در دزفول بهره برداری می شود.

در این آیین از ˈمحمدرضا کرمی نژادˈ شهردار دزفول و ˈجمال الدین برفر ˈ مدیر آبفا این شهر که در حادثه توفان هفته گذشته عملکرد خوبی ارائه کرده و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات ناشی از توفان اقدام کردند با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.