داعش به لیبی رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گروه تروریستی داعش با گسترش پیشروی‌ها و انتشار تصاویری از پایان عملیات خود علیه ارتش لیبی در منطقه “اللیثی” که یکی از پایگاه‌های این گروه در بنغازی به شمار می‌رود، رسما در لیبی اعلام موجودیت کرد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که در یکی از مقرهای خود منتشر شد، اعلام کرد که ۱۲ تن از نیروهای وابسته به ارتش لیبی را به منطقه اللیثی منتقل کرده و چندین موشک و سلاح پیشرفته را در اختیار گرفته است.

گروه تروریستی داعش در این بیانیه‌ اعلام کرد که در عملیات خود طی این هفته توانسته ۲۹ تن از اعضای وابسته به ارتش لیبی را به قتل برساند.

گروه تروریستی داعش که از اعلام موجودیت روزانه خود در لیبی هیچ ترسی ندارد، در فیلم منتشر شده خود اعلام کرد که چندین موشک “سی ۵” را در اختیار گرفته است.

پیشتر داعش مسئولیت کشتن ۱۵ سرباز را در جنوب لیبی برعهده گرفت؛ حادثه‌ای که دولت لیبی را مجبور کرد تا در کشور حالت آماده باش امنیتی اعلام کند.

دولت لیبی از جامعه بین الملل خواسته تا به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی با واردات سلاح به کشور مخالفت کند و مانع آن شود.

در شرایطی که نیروهای دولتی بر بیشتر مناطق شرق لیبی مسلط شده‌اند، درگیری‌ها هنوز در شهرهای غربی لیبی از جمله طرابلس ادامه دارد.

نیروهای دولتی به جز دو منطقه اللیثی و الصابری و شهرهای البریقه، راس الانوف و السرره کنترل شهر طبرق که مقر اصلی پارلمان منتخب است و همچنین شهر بیضاء، بنغازی را به دست گرفته‌اند.

گروه‌های مسلح از جمله انصار الشریعه و داعش بر شهر درنه که از مقرهای این گروه به شمار می‌رود، تسلط پیدا کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.