معاون استاندار خوزستان: در خوزستان آب مازاد نداریم

عصر جنوب: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: میزان آبی که در رودخانه های خوزستان وجود دارد ۱۸ میلیارد متر مکعب است در صورتی که آب مورد نیاز بخش های کشاورزی، صنعت و شرب در این استان نزدیک به ۲۴ میلیارد متر مکعب است،که با این حساب آب مازادی وجود ندارد.

ˈاحمد سیاحیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود:افتخارمان این است که در یک کشور واحد زندگی می کنیم و تمام استان ها برای ما مهم است اما اگر ارزیابی دقیق و کارشناسی صورت بگیرد آب در خوزستان با توجه به چهارفصل بودن کشت و شرایط آب و هوایی، تاثیرگذاری اقتصادی بیشتری خواهد داشت.


وی گفت: در بحث انتقال آب برای مصرف آشامیدنی در صورتی که برای این کار باشد ما مخالفتی نداریم.

وی که در حاشیه آیین بهره برداری از کارخانه روکش ملامینه MDF در کشت و صنعت امام خمینی(ره) با ایرنا گفت و گو می کرد در ادامه گفت:با وجود تولید نیشکر و فعالیت کشت و صنعت های نیشکردر خوزستان،اگر بخواهیم ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار متر مکعب MDF را وارد کشور کنیم این مساله ظلم به استان و کشور است.

سیاحی افزود:اشتغالی که در شرکت توسعه نیشکر ایجاد شده و استفاده کردن از مواد حاصل از باگاس، این صنعت اهمیت بسیار زیادی برای ما پیدا کرده و بنابراین این گونه اقدام ها باید تداوم یابد.

وی گفت: ما حتی می توانیم حمایت جدی و اساسی در زمینه صادرات از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی داشته باشیم؛ بویژه کشور عراق یک فرصت طلایی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

نخستین واحد تولید روکش ملامینه MDF(تخته صنعتی) خوزستان دوشنبه،به مناسبت هفته دولت در کشت و صنعت امام خمینی(ره) بهره برداری شد.

خط تولید روکش ملامینه(M.D.F) با ظرفیت تولید چهار هزار تخته در روز فعالیت خود را آغاز کرده است.

این کارخانه با افزون ۱۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.