اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در شوشتر

عصر جنوب: شهردار شوشتر از اجرای جدی قانون سطوح غیرمجاز در این شهر خبر داد.

آرش با توضیح قانون سطوح غیرمجاز اظهار کرد: این سطوح به قانونی گفته می‌شود که طبق آن مالکین مسکونی حق ندارند از ملک خود استفاده تجاری و غیرمسکونی کنند.

وی اضافه کرد: به استناد تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، این موضوع تخلف است و پس از اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی به تخلف مالک داد، وی موظف است استفاده غیرمسکونی را برچیند و یا در صورت اجازه شهرداری، قرارداد موقت امضا کند.

شهردار شوشتر با اشاره به اینکه چند شغل وجود دارد که شامل این موضوع نمی‌شوند و می‌توان برای آنها استثنا قائل بود افزود: مشاغل مرتبط با پزشکی، دفاتر روزنامه، وکلا، بیمه و… از جمله این مشاغل هستند که می‌توانند با دریافت مجوز از شهرداری و به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان از قابلیت تجاری ملک خود نیز استفاده کنند.

در، با تاکید بر اینکه باید جلوی این نوع تخلفات را گرفت اضافه کرد: در شوشتر بسیاری از املاک به خصوص در بافت مرکزی به عنوان انبار محصولات کشاورزی، انبار مواد غذایی، لوازم خانگی، دفاتر و… استفاده می‌شوند.

شهردار شوشتر تصریح کرد: مشکلی که در بیشتر شهرها وجود دارد این است که وقتی کسی برای اخذ مجوز مغازه به اصناف مراجعه می‌کند فقط عوارض مغازه را پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: در صورتی که این مالک، طبق قانون باید عوارض انبار خود را نیز به اصناف، شهرداری و اداره صنعت و معدن پرداخت کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.