نحوه راه‌اندازی ۳G در تلفن همراه +تعرفه

عصر جنوب: شوق استفاده از نسل سوم ارتباطی در بین مشترکین اپراتورهای اول و دوم کشور این سوال را مطرح کرده که از چه طریقی می‌توان اینترنت نسل سوم را برروی تلفن‌های همراه فعال کرد؟

 

اولین شرط برای فعال‌سازی نسل سوم ارتباطی یا همان ۳G روی تلفن‌های همراه هوشمند این است که این موبایل‌ها قابلیت پشتیبانی از نسل سوم ارتباطی را داشته باشند که مشترکین می‌توانند با مراجعه به کاتالوگ موبایل خود از این امکان اطمینان حاصل کنند.  
 
از آنجایی که اکثر تلفن‌های همراه در ایران بدون انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه GPRS ایرانسل را دارند بنابراین مشترکین این اپراتور تنها کافی است گزینه مربوط به فعال سازی سرویس ۳G یا WCDMA را در منوی تنظیمات تلفن همراه خود انتخاب کنند.
 
اما اگر مشترکین اپراتور ایرانسل نتوانستند از طریق مراحل بالا به اینترنت متصل شوند، ابتدا لازم است با مراجعه به سایت ایرانسل از اینکه تلفن همراهشان قابلیت اتصال به شبکه GPRS را دارد اطمینان حاصل کرده و تنظیمات مورد نظر را نیز از همین طریق یا با تماس به کد #۶*۳*۱۳۰* دریافت کنند. تمامی تلفن‌هایی که تنظیمات GPRS روی آنها انجام شده قابلیت دسترسی به نسل سوم ارتباطی را دارند.
 
تنظیمات دستی سرویس ۳G

اکثر گوشی‌های استاندارد موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل (GPRS) را دارند. درصورتی که تلفن همراه شما به صورت خودکار به شبکه اینترنت متصل نشد، لازم است تنظیمات به صورت دستی انجام شود.
 
به عنوان مثال مراجعه به آدرس Setting، سپس More و بعد Mobile network، گزینه Access Point Name، در نهایت New APN و وارد کردن اطلاعات Irancell-GPRS در قسمت Access Point Name و mtnirancell در قسمت APN.
 
برای فعال سازی سرویس نسل سوم ارتباطی لازم است مشترکین مراحل زیر را انجام دهند:
 
به آدرس Settings سپس Cellular رفته و گزینه های Enable 3D و Cellular Data را فعال کنند.
 
همراه اول
 
اما مشترکین اپراتور همراه اول برای استفاده از نسل سوم ارتباطی یا آنچه که این اپراتور نام آن را “نوترینو” گذاشته لازم است ابتدا از قرار گرفتن در منطقه تحت پوشش ۳G این اپراتور مطمئن شوند.
 
اگر علامت‌های ۳G ،H یا +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما دیده می‌شود به این معنی است که می‌توانید از خدمات نسل سوم ارتباطی همراه اول بهره‌مند شوید.
 
در صورتی که تلفن همراه هوشمند شما قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ۳G را دارد، جهت استفاده از خدمات نوترینو لازم است یکی از بسته های خدماتی مربوط به آن را دریافت کنید.
 
این بسته‌ها شامل دو نوع الفا و الفا+ است که هر کدام سه تعرفه یک روزه، یک هفته و یک ماهه را به مشترکین ارائه می‌دهد. تعرفه‌های بسته آلفا با سرعت ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه به ترتیب در قیمتهای ۱۰، ۳۰ و ۱۰۰ هزار ریالی ارائه می‌شوند و تعرفه‌های بسته الفا+ نیز با سرعت یک مگابایت در ثانیه به ترتیب شامل سه قیمت ۲۰، ۶۰ و ۲۰۰ هزار ریال هستند.
 
فعال سازی سرویس ۳ جی در همراه اول نیز مشابه فعال سازی این سرویس در اپراتور ایرانسل، با سرویس GPRS تفاوتی ندارد یعنی اگر خدمات gprs همراه اول در گوشی شما فعال است نیاز به دریافت تنظیمات خاصی نیست.
 
برای اطمینان از فعال بود سرویس اینترنت همراه اول مشترکین می‌توانند کد #۱۳۲*۱۱۱* را شماره‌گیری کنند.
 
در صورت فعال نبودن سرویس اینترنت، برای دریافت تنظیمات ۳G از دو روش زیر اقدام کنید:
 
ارسال پیامک به شماره ۸۰۰۸
 
ورود به سایت همراه اول و وارد کردن شماره خط و دریافت تنظیمات
 
سپس برای فعال سازی نسل سوم ارتباطی برای تلفن‌های همراه اندروید ۴ به بالا مراحل زیر را طی کنید:
 
Setting/ more / mobile network /Data enable > access point names
 
در زبان فارسی:
 
تنظیمات > بیشتر … > شبکه های تلفن همراه > تیک داده فعال شد زده شود دسترسی به نام نقاط >
 
و برای تلفن‌های همراه اندروید ورژن پایین نیز لازم است مراحل زیر انجام شود:
 
Setting > Wireless & Network > Mobile Network Setting > Access Point Names  
 
در زبان فارسی:
 
تنظیمات > بی سیم و شبکه > شبکه های موبایل > داده ها فعال شد را تیک بزنید نامهای نقطه دستیابی >

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.