بازدید ۱۱ هزار گرشگر خارجی از شوش

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان شوش گفت: در شش ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های باستانی این شهرستان باستانی دیدن کردند.

رضا نجاتی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شوش با حضور استاندار خوزستان عنوان کرد: این شهرستان با وسعت سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر، دارای ۲۱۰ روستا و پنج شهر است. شهرستان شوش با دارابودن۶۲۰ شهید به سه بخش مرکزی، فتح المبین و شاوور تقسیم می شود.

وی افزود: این شهرستان دارای زمین های حاصلخیر کشاورزی، سه رودخانه پر آب کشور، منطقه عملیاتی فتح المبین، میراث معنوی و فرهنگی همچون حرم حضرت دانیال نبی (ع) و آرامگاه دعبل خزایی است.

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه این شهرستان با جمعیت ۲۰۳ هزار نفری، حدود پنج و نیم درصد از مساحت کل استان را در برگرفته است، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های باستانی این شهرستان دیدن کردند و به صورت کلی نیز در ایام نوروز سال جاری بیش از یک میلیون در این شهرستان حضور یافتند.

نجاتی با اشاره به حضور کارشناسان سازمان جهانی یونسکو به منظور ثبت جهانی شهر شوش اظهار کرد: میراث فرهنگی و تاریخی این شهرستان نیازمند اصلاح راه ها، پیادروها و سیستم جمع آوری زباله بود که خوشبختانه در سال جاری اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما از مسئولان مربوطه انتظار داریم تا در منطقه تاریخی چغازنبیل جاده های ورودی را اصلاح و سالن های مجهز را احداث کنند.

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه در شهرستان شوش، یک شهرک صنعتی با ۱۸ واحد فعال وجود دارد، گفت: با احداث این شهرک صنعتی ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده  است.

وی افزود: پیگیری راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی از سوی مسئولان باید تسریع یابد. این منطقه اقتصادی ۵۰۲ هکتار از اراضی این شهرستان را در بر می گیرد.

نجاتی اظهار کرد: در شهرستان شوش ۴۲ هزار و ۱۳ نفر شاغل در بخش های مختلف صنعتی و خدماتی و سایر بخش های وجود دارد. ضمن اینکه در سال جاری ۲۳۱ میلیارد ریال از منابع صندوق مهر امام رضا به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز استاندار به همراه برخی از مدیران استانی از مناطق و کارخانه جات مختلف شهرستان شوش دیدن کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.