اسلحه شکاری، جوان خوزستانی را به کام مرگ کشاند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سهل انگاری در استفاده از سلاح شکاری بار دیگر حادثه‌یی هولناک آفرید و جوان خوزستانی را به کام مرگ کشاند.

آذرماه امسال تعدادی از ساکنان شاوور شهرستان شوش استان خوزستان، با فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفتند و ماموران را در جریان یک فقره تیراندازی مرگبار در یکی از خانه‌های این شهر قرار دادند که در جریان آن به سرعت تیمی از کارآگاهان تشکیل و برای بررسی حادثه به محل مورد نظر اعزام شدند. تماس‌های مردمی نشان می‌داد که این تیراندازی، به مرگ مردی جوان منجر شده است.

پیکر بی‌جان و غرق خون مردی جوان، نخستین صحنه‌یی بود که ماموران پلیس با حضور در صحنه جرم با آن روبه‌رو شدند. به سرعت تیم پزشکی وارد عمل شد که در جریان آن مشخص شد مقتول به دلیل اصابت گلوله از ناحیه پیشانی جان خود را از دست داده است.

همزمان با صادر شدن دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای انجام آزمایشات بیشتر تمرکز ماموران بر بازرسی از صحنه جرم متمرکز شد. بررسی‌های اولیه ماموران از صحنه جرم نشان می‌داد که هیچ گونه آثاری از درگیری و ورود به زور به خانه دیده نمی‌شود. آثاری که ثابت می‌کرد قاتل با مقتول آشنایی داشته و نیازی به درگیری برای ورود به خانه نداشته است.

گزارش پزشکی قانونی نیز ضمن تایید مرگ بر اثر اصابت گلوله، نوع اسلحه را شکاری عنوان کرد؛ اطلاعاتی که پرونده را در مسیر تازه‌یی قرار داد.

از سوی دیگر تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد تعدادی از ساکنان محله، یکی از دوستان مقتول را ساعاتی قبل از وقوع تیراندازی در خانه او دیده‌اند. سرنخی مهم که دوست مقتول را به عنوان متهم اصلی تحت پیگرد پلیس قرار داد.

سرهنگ نورعلی بارستی، جانشین فرماندهی شهرستان شوش استان خوزستان در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: پس از بررسی تمامی شواهد و آثار موجود در صحنه جرم شکی برای ماموران باقی نماند که یکی از دوستان مقتول که چند ساعت قبل از وقوع حادثه در خانه او بوده در قتل دوست خود دست داشته است. به این ترتیب به سرعت عملیات شناسایی هویت او آغاز شد و ماموران با رجوع به بانک اطلاعاتی پلیس موفق به شناسایی دقیق هویت متهم شدند و شناسایی مخفیگاه او را در دستور کار خود قرار دادند.

گفته می‌شود شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او کمتر از ۴ ساعت طول کشیده است. سرهنگ بارستی با تایید این موضوع از شناسایی مخفیگاه متهم در روستای بیت حمید از توابع بخش مرکزی شوش خبر داد و گفت: قاتل در این روستا مخفی شده بود اما در عملیاتی ضربتی از سوی پلیس غافلگیر و دستگیر شد و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد.

به گفته این مقام انتظامی، متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل دوست خود گفت: من قصد کشتن دوستم را نداشتم، هنگامی که داشتم سلاح شکاری را آزمایش می‌کردم ناگهان گلوله‌یی از آن شلیک شد و به پیشانی دوستم برخورد کرد و او را کشت. من هم که ترسیده بودم از محل جرم فرار کردم و به روستای بیت حمید رفتم که تنها چند ساعت بعد از سوی ماموران محاصره و دستگیر شدم.

این در حالی است که در بازجویی‌های پلیس مشخص شد آلت قتاله که در مخفیگاه متهم پیدا شد غیرمجاز بوده است. به این ترتیب و با اعتراف متهم، جزییات پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

برش
برابر ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر کس به طور غیرمجاز سلاح شکاری یا جنگی یا قطعات و مهمات آنها را خریداری و نگهداری کند، یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، بسته به نوع سلاح، قطعه یا مهمات، به حبس از ۹۱ روز تا ۵ سال و پرداخت جریمه ۱۰ تا۸۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.