شوش، آماده برگزاری ۱۰۰ هزار نفری اربعین حسینی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رضا نجاتی در جلسه شورای اداری شهرستان شوش با موضوع اربعین حسینی گفت: برای اسکان زوار حسینی علاوه بر آستان حضرت دانیال نبی (ع) ، مساجد ، حسینیه های اطراف حرم و نیز مدارس این شهرستان آماده شده است.

وی برپایی بیش یکصد ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت کاروان های عزادار برای پذیرایی از عزاداران، استقرار نیروی انتظامی و اورژانس ۱۱۵ و نیز کشیک نانوایی های اطراف حرم حضرت دانیال نبی (ع) را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

نجاتی گفت: در اربعین حسینی خیل عظیم زائران و هیات های زنجیر زن و سینه زن از شهرهای مختلف خوزستان و استانهای همجوار با پای پیاده برای برگزاری آیین سنتی عزاداری اربعین حسینی در آستان حضرت دانیال نبی(ع) عازم شوش می شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در شوش برای شرکت در آیین اربعین حسینی برنامه ریزی لازم برای تامین امنیت ، اقامت ، تغذیه ،ارائه خدمات پزشکی ، ایمن سازی مسیر تردد و نیز فراهم کردن امکانات لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید محمد امام امام جمعه شوش نیز بر خدمات رسانی به زوار در اربعین حسینی در این شهرستان تاکید کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این نشست از پخش زنده آیین عزاداری اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان خوزستان خبر داد و عنوان کرد: با همکاری دستگاههای فرهنگی به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه حرکت کاروان های عزادار به سمت شوش دانیال توسط صدا و سیما پوشش داده می شود.

مسلم رحیمی خاطرنشان کرد: نظیر این مراسم در شهرهای اهواز و شادگان و برای اولین بار در مرز چذابه برگزار شده و حرکت زوار ایرانی به سمت کربلا به صورت زنده از سیمای مرکز خوزستان پخش می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: در دهه آخر ماه صفر برنامه های شاخصی در بقاع متبرکه استان خوزستان از جمله حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) در شوش برگزار می شود.

وی ادامه داد: تجمع بزرگ لبیک یارسوالله در ۲۸ صفر و تجمع لبیک یا امام رضا(ع) در سی ام ماه صفر از جمله ویژه برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه استان می باشد.

با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان و فرماندار شوش دفتر واحد خبر صدا و سیمای مرکز خوزستان در شهرستان شوش افتتاح شد.

در اربعین حسینی دهها هزار زائر از شهرهای مختلف خوزستان در حرم حضرت دانیال نبی (ع) در شوش تجمع کرده و عزاداری می کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.