۳ هزار میلیارد ریال به توسعه صنایع در شوش اختصاص یافت

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شوش گفت: در راستای توسعه صنایع بزرگ تولیدی پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کارگروه سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای صنعتی این شهرستان مصوب شده است.

غلامرضا اسلامی پناه روز سه شنبه افزود: این تسهیلات در راستای حفظ اشتغال و حمایت از صنایع بزرگ تولیدی صرف توسعه صنایع کاغذسازی و چغندرقند در شهرستان شوش می شود.
وی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کمک های فنی و اعتباری به ۲شرکت پگاه خوزستان و گروه صنایع کاغذپارس گفت: پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل سرمایه در گردش به گروه صنایع کاغذپارس به منطور تزریق نقدینگی مصوب شده است.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شوش همچنین از معرفی ۳۶ واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان برای صدور مجوز تاسیس به استان خوزستان اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون مجوز ۱۸ واحد صنعتی صادر شده است افزود: کارخانه تولید شکر میان آب ، ۲کارخانه چغندرقندی و کارخانه تولید ام دی اف از جمله این طرح ها می باشند.
اسلامی پناه ، پایداری سه هزار فرصت شغلی در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با توسعه صنایع جانبی را گامی مهم در راستای تثبیت فرصت های شغلی برشمرد و گفت:مجوز کارخانه ام دی اف شوش صادر شده ضمن اینکه تجهیزات این کارخانه نیز خریداری شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان شوش ظرفیت تبدیل شدن به شهر چوب کشور را دارد گفت: با ظرفیت موجود در این شهرستان در بخش کشاورزی و فرآورده های جانبی از صنایع تولید شکر امکان تولید انواع مشتقات چوب در شهرستان شوش وجود دارد و سرمایه گذاری در این بخش بسیار سود ده و اقتصادی است.
** احیای پنج معدن در شهرستان شوش
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شوش همچنین تعداد معادن این شهرستان را ۱۰ معدن عنوان کرد و گفت: در مدت یکسال اخیر پنج معدن که به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده بودند مجددا فعال شده و به چرخه کار و تولید بازگشتند.
اسلامی پناه با اشاره به اجرای برنامه توسعه معادن در شهرستان شوش گفت: در این راستا چهار کانون برخوردار از ظرفیت توسعه معدنی در مناطق غرب کرخه ، دوسلق ، چنانه و عبدالخان شناسایی شده است.
** پیگیری بازارچه مرزی شوش
فاصله ۱۰۰ کیلومتری شوش با بازار العماره ، ضرورت توسعه زیر ساخت ها در شهرستان شوش به منظور صادرات انواع کالا به کشور عراق را دو چندان کرده است.
اسلامی پناه در ادامه به پیگیری تمدید مجوز پایانه صادراتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد دفتر نمایندگی صدور بازرگانی در محل اداره صنعت ، معدن و تجارت شوش موجب شده تا تجار و بازرگانان این شهرستان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز شوند.
وی به اخذ مجوز کمیته صادرات شوش و تشکیل دبیرخانه آن در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی ایران اخیرا کد انجمن تجار و بازرگانان شهرستان شوش را صادر کرده است که این امر نقش مهمی در تشکیل بانک اطلاعات تجار و ظرفیت سنجی میزان صادرات شهرستان شوش دارد.
** تثبیت و پایداری ۱۶ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و بازار شوش
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان شوش در ادامه به تثبیت و پایداری هفت هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و نیز ۹ هزار فرصت شغلی در بخش بازار شوش اشاره کرد و گفت: در بخش معدن نیز ۵۰ فرصت شغلی تثبیت و پایدار شده است.
اسلامی پناه در خاتمه بیان داشت: شهرستان شوش ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف داشته و اداره صنعت ، معدن و تجارت نیز از هرگونه سرمایه گذاری در این شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت می کند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.