تولید شکر در کارخانه نیشکر هفت تپه از سر گرفته شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در استان خوزستان پس از یک هفته تعطیلی با توافق حاصل شده بین کارگران و کارفرما از سر گرفته شد.

کارگران بخش های مختلف این شرکت از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه به مدت یک هفته به دلیل پرداخت نشدن حقوق ماه های دی ، بهمن و نیز پاداش و عیدی پایان سال دست از کار کشیدند و تولید شکر در این شرکت را متوقف کردند.
در پی توافق حاصل شده بین کارگران معترض و مدیریت این شرکت مقرر شد با از سرگیری فعالیت در این شرکت بزرگ تولید شکر ، پرداخت حقوق معوقه دی ماه کارکنان از امروز آغاز و از هفته آینده نیز عیدی و پاداش آنان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با توجه به توافق حاصل شده بین نمایندگان کارگران و نیز مدیریت شرکت با حضور مسئولان محلی ، پرداخت مطالبات کارگران در دستور کار قرار گرفت.
پرداخت سهمیه شکر کارگران همزمان با ورود اولین کیسه شکر به انبار شرکت ،پرداخت حقوق دی ماه و عیدی پاداش تا قبل از پایان سال و پرداخت حقوق معوقه بهمن ماه در اوایل سال آینده از جمله مواردی است که مورد توافق کارگران و کارفرمای شرکت قرار گرفته است.
با پایان تجمع و اعتراضات کارگری ، کوره بخار ، آسیاب و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روشن شده و چرخ تولید شکر در این شرکت بار دیگر به حرکت در آمد.
همچنین عملیات برداشت نیشکر از مزارع از عصر روز یکشنبه در این شرکت آغاز شده و انتقال نیشکر به آسیاب کارخانه نیز در حال انجام است.
حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می کنند.
کشت و صنعت هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش قرار دارد و قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.