ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی شوش با دستور استاندار خوزستان کلید خورد

عصر جنوب – asrejonoob.ir:استاندار خوزستان گفت:عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح ورودی شهر شوش با مشارکت استانداری و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیمه شعبان آغاز می شود.

 به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه شب در نشست بررسی روند اجرای این طرح در محل فرمانداری شوش افزود:تقاطع غیر همسطح ورودی شوش با طراحی جدید و زیبا مورد موافقت قرار گرفته و هماهنگی لازم در شورای ترافیک استان خوزستان صورت گرفته است ضمن اینکه اعتبار این طرح از سوی اداراه کل راه و شهرسازی،سازمان برنامه و بودجه و شهرداری شوش تامین می شود.
وی گفت:تقاطع غیر همسطح چهار راه شوش با مشارکت ۴۰ درصدی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با ۴۰ درصد و شهرداری شوش با سهم ۲۰ درصد ساخته شود.
شریعتی افزود:برای تخریب پل فعلی چهار راه شوش در مسیر جاده سراسری شوش – اهواز ، احداث زیرگذر ، زیرسازی و روسازی محل تقاطع غیر همسطح ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
پل فعلی ورودی شهر شوش ۲۰ سال پیش با هدف کاهش سوانح رانندگی و سهولت تردد در مسیر جاده سراسری اهواز – اندیمشک ساخته شد.
ساخت این پل چشم انداز و منظر ورودی شهر باستانی شوش را زشت کرده و موجب تشدید سوانح رانندگی در تقاطع چهار راه شوش شده است.
استاندار خوزستان همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) نیز گفت:با توجه به کندی طرح توسعه حرم ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت نفت به این طرح اختصاص یافته که قرار است ۱۵ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع استانی تامین شود تا این طرح به صورت جدی فعال بشود .
وی خطاب به پیمانکار این طرح نیز گفت:اگر پیمانکار طرح را تا پایان سال به اتمام برساند تمام مطالبات وی پرداخت خواهد شد.
استاندار خوزستان همچنین در رابطه با مدرسه پیش دانشگاهی در مرکز شهر شوش که چندی سالی است نیمه کاره رها شده گفت:با تامین اعتبار این طرح آموزشی مجددا فعال خواهد شد.
وی گفت:تعریض پل شهید ناجیان نیز با تاکید بیشتر از سوی پیمانکار شتاب گرفته است تا مشکل تردد مردم و کاروان راهیان نور به منطقه فتح المبین برطرف شود.
استاندارخوزستان در ادامه از اجرای طرح فاضلاب شهری در ۱۷شهرستان استان خوزستان در نیمه اول امسال خبر داد.
نشست بانخبگان و جوانان ،همچنین دیدار با خانواده شهید خدادادی (مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان) از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندارخوزستان به شهرستان شوش بود.
معاونان برنامه ریزی و عمرانی و تعدادی از مدیران کل استان خوزستان ، استاندار را در این سفر همراهی کردند.
رضا نجاتی فرماندار شوش ضمن خواستار تکمیل طرح های نیمه تمام این شهرستان از جمله دبیرستان پیش دانشگاهی مجاور فرمانداری با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی شد و گفت:تامین اعتبار طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) ، تقاطع غیر همسطح ،جمع آوری پل ورودی شهر شوش و نیز تسریع در روند ساخت پل شهید ناجیان از جمله مطالبات مردم شوش می باشد.
سید راضی نوری نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی نیز برتسریع در روند اجرای طرح توسعه حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) و تامین اعتبار لازم تاکید کرد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.