زلزله های سریالی در شمال خوزستان

عصر جنوب: هفت زمین‌لرزه پیاپی بامداد امروز(۲۵ آبان ماه) شهرستان شوش در استان خوزستان را به لرزه در آورد.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری،‌ زمین‌لرزه نخست شوش ساعت ۳:۰۳:۰۲ با بزرگی ۳ ریشتر رخ داده است. این زمین لرزه در مختصات ۳۲٫۱۳ عرض شمالی و ۴۸٫۱۱ طول شرقی و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

زمین‌لرزه دوم ساعت ۳:۱۷:۲۵ با بزرگی ۲٫۷ در مختصات ۳۲٫۱۳ عرض شمالی و ۴۸٫۷۶ طول شرقی رخ داده است. عمق این زمین‌لرزه ۱۰ کیلومتری سطح زمین بوده است.

زمین‌لرزه سوم در ساعت ۳:۲۱:۲۶ و با بزرگی ۲ ریشتر شوش را لرزاند است. مختصات این زمین لرزه ۳۲٫۱۶ عرض شمالی ۴۸٫۱۶ طول شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسیده است.

زمین‌لرزه چهارم بامداد امروز شوش، در ساعت ۵:۰۲:۴۹ و با بزرگی ۳ ریشتر و در مختصات ۳۲٫۱۶ عرض شمالی و ۴۸٫۱۶ طول شرقی به وقوع پیوسته است. عمق این زمین لرزه نیز در ۱۰ کیلومتری سطح زمین بوده است.

زمین‌لرزه بعدی در ساعت ۵:۰۴:۴۳ و به بزرگی ۲٫۰۴ به وقوع پیوسته است. مختصات زمین لرزه پنجم در ۳۲٫۱۷ عرض شمالی و ۴۸٫۱۶ طول شرقی و در عمق ۸ کیلومتری زمین ثبت شده است.

زمین‌لرزه ششم صبح امروز، در ساعت ۵:۲۷:۱۸  و با بزرگی ۲٫۳ و در مختصات ۳۲٫۲۰ عرض شمالی و ۴۸٫۱۷ طول شرقی رخ داده است.عمق این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شده است.

زمین‌لرزه هفتم در ساعت ۶:۱۲:۲۸ و با بزرگی ۲ ریشتر به وقوع پیوسته است. مختصات این زمین‌لرزه در ۳۲٫۰۹ عرض شمالی و ۴۸٫۰۲ طول شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۱٫۸ ریشتر در ساعت ۱:۴۶:۱۲ بامداد امروز شهر سالند از توابع دزفول در استان خوزستان را لرزاند. مختصات این زمین لرزه در ۳۲٫۶۳ عرض شمالی و ۴۹٫۷۰ طول شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.