درگیری در نیشکر هفت تپه

عصر جنوب – asrejonoob.ir: تعدادی از پیمانکاران طرف قرارداد شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود با مدیریت این شرکت درگیر شدند.

به گزارش ایرنا پیمانکاران مذکور با تجمع در مقابل دفتر مدیریت این شرکت پرداخت مطالبات معوقه خود را خواستار شدند.
گزارش خبرنگار ایرنا از محل تجمع حاکی است تجمع کنندگان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود و پاسخگو نبودن مدیریت شرکت اقدام به شکستن شیشه های بخش اداری این شرکت کردند.
در پی این درگیری نیروی انتظامی وارد عمل شده و تعدادی از پیمانکاران معترض را به پاسگاه انتظامی هفت تپه منتقل کرد.
یک مقام آگاه در شوش به ایرنا گفت:علاوه بر حدود ۱۵ نفر از پیمانکاران معترض ، قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به پاسگاه هفت تپه منتقل شدند.
وی افزود: قائم شرکت هفت تپه در حضور نیروی انتظامی متعهد شده حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز طلب پیمانکاران این شرکت را پرداخت نماید.
چند تن از پیمانکاران معترض نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند:به دلیل خلف وعده مکرر مدیریت شرکت کشت و نیشکر هفت تپه ، پیمانکاران طرف قرار داد چند ماهی است که قادر به پرداخت حقوق و مطالبات کارگران نبوده و مشکلات مالی بسیاری برای آنان موجب شده است.
آنان افزودند: مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هر بار با وعده قول پرداخت مطالبات را می دهد اما به تعهدات خود عمل نمی کند.
کارگران این شرکت نیز در هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق مردادماه خود چند بار دست تجمع صنفی برپا کردند.
با پرداخت شدن حقوق مردادماه این کارگران ، فعالیت در این شرکت تولید شکر از هفته جاری به حالت عادی بازگشته است.
تعداد افراد شاغل در این واحد بزرگ کشت و صنعت حدود چهار هزار نفر اعلام شده است که در بخش های مختلف به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و نیز موقت مشغول بکار هستند.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن پیش با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن شکر سفید راه اندازی شد.
این کارخانه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.