استاندار خوزستان: خوزستان به شکل حادی از مشکل بیکاری رنج می‌برد / موضوع مرز شوش را شخصا پیگیری می‌کنم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: موضوع مرز شوش را شخصا پیگیری کرده و با همراهی نماینده اتاق بازرگانی اهواز به استان میسان سفر و تلاش خود را تا حصول نتیجه بر این مهم متمرکز خواهم کرد.

غلامرضا شریعتی امروز در جلسه‌ای با حظور رئیس اتاق بازرگانی اهواز  با اعلام حمایت قاطع خود از بخش خصوصی استان و تاکید بر قانونی بودن همه مطالبات آنها اظهار داشت: بیکاری همچون یک آفت خطرناکی است که دامنگیر کشور شده و خطر آن دست کمی از دشمنان کشور ندارد.

وی با بیان اینکه خوزستان بشکل حادی از مشکل بیکاری رنج می برد، افزود: اولویت اول دولت در کنار مباحث اقتصادی، ایجاد اشتغال است که به همین منظور دو بخش دولتی و خصوصی با به کارگیری همه ظرفیت‌های خود در ایجاد فرصت‌های شغلی باید تلاش کنند و من در جایگاه استاندار خوزستان از هیچ کوششی در جهت تحقق این مهم دریغ نخواهم نمود و نهایت تعامل را با بخش خصوصی بویژه اتاق بازرگانی اهواز خواهم داشت.

استاندار خوزستان بیان کرد: باتوجه به اینکه بخش خصوصی در راستای رفع بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی قدمی بر می‌دارد، قطعا قدم‌های حمایتی شخص استاندار را خواهند دید. این قول را میدهم که با فعالان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی جلسات پی‌درپی و منظم خواهم داشت و همه توان خود و دستگاه‌های دولتی را جهت حل و فصل مشکلات آنها و زدودن آثار ناهماهنگی به کار خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه قطعا موضوع بانک‌ها را شخصا پیگیری و استفسار خواهم کرد که چرا منابع آنها پاسخگوی نیاز ضروری فعالان اقتصادی نبوده است، گفت: در ارتباط  با مرز شوش، شخصا و با همراهی نماینده اتاق بازرگانی اهواز به استان میسان سفر و تلاش خود را تا حصول نتیجه بر این مهم متمرکز خواهم کرد.

شریعتی عنوان کرد: در رابطه با فعالان اقتصادی ما که با استان‌های میسان و بصره عراق ارتباط اقتصادی و تجاری دارند نیز اعلام حمایت میکنم و هرگونه نیاز آنها با هماهنگی دستگاه‌های دولتی مرتفع خواهد شد، به شرط آنکه این فعالان بطور ملموس خود را نشان دهند.

وی افزود: با رفع تدریجی موانع و حمایت‌های لازم، انتظار استانداری از بخش خصوصی پویایی بیشتر و تلاش مضاعف است، شبیه به بسیاری از استان‌ها که به درجه نسبی از ثبات و رونق اقتصادی دست یافته‌اند.

استاندار خوزستان در رابطه با پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی اهواز مبنی بر بهره‌گیری استانداری از یک تیم اقتصادی قوی و فعال بیان کرد: باید بگویم که اتاق‎های بازرگانی استان بدلیل اینکه بخش عمده‎ای از فعالان عرصه اقتصاد استان عضو آن اتاق‎ها هستند، واجد صلاحیت و اهلیت معرفی این تیم هستند و ما از این پیشنهاد استقبال می‎کنیم.

به گزارش تسنیم، استاندار خوزستان در این جلسه موضوع عضویت اتاق بازرگانی اهواز در شورای اداری استان را مورد تایید قرار داده و از این پس نماینده اتاق اهواز عضو این شورا خواهد بود. همچنین با پیشنهاد و موافقت استاندار، دو اتاق بازرگانی آبادان و خرمشهر به عضویت شورای اداری شهرستان‌های متبوع در خواهند آمد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.