روستاهای شوش همچنان در محاصره سیلاب

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار و رییس ستاد بحران شهرستان شوش گفت:چهار روستای این شهرستان همچنان در محاصره سیلاب قرار داشته و تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها ادامه دارد.

ایرنا: طغیان رودخانه دز از اواخر هفته گذشته موجب آبگرفتگی و خسارت به تعدادی از روستاهای شهرستان شوش و دزفول در شمال استان خوزستان شد.
رضا نجاتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:روستاهای زبید دبات ، بیت محارب ، بیت غانم و روستای مزرعه ۳ که از روز شنبه و در پی افزایش مجدد دبی رودخانه دز در محاصره سیلاب قرار گرفتند همچنان ارتباط آنها قطع است.
وی اظهار کرد:تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها با بسیج امکانات و تجهیزات راهداری آغاز شده و ادامه دارد.
رییس ستاد بحران شهرستان شوش افزود:۱۴ روستای این شهرستان در جریان طغیان رودخانه دز از روز جمعه گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفته و یا دچار خسارت شدند که ساکنان آنها به اردوگاه های موقت منتقل شده اند و خدمات رسانی به آنان در حال انجام است ضمن اینکه سیلاب در برخی روستاها فروکش کرده است.
وی از اسکان سیلزدگان در اردوگاههای احداثی از سوی جمعیت هلال احمر در این شهرستان خبر داد و گفت:ستاد بحران با تمام ظرفیت و با کمک همه دستگاههای اجرایی در حال کمک رسانی به روستاییان سیلزده است.
نجاتی حجم خسارت وارده به زیر ساخت ها ، مزارع کشاورزی و تاسیسات آبرسانی روستاهای سیلزده را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت:با فروکش کردن سیلاب کار بررسی کارشناسی خسارات در شهرستان شوش آغاز می شود.
طغیان رودخانه دز که در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده خساراتی سنگینی به روستاهای پایین دست این رودخانه و نیز زیر ساخت های شهری دزفول همچنین مزارع و دام کشاورزان وارد کرده است.
شهرستان شوش با ۲۲۰ روستا در ۱۰۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.